Iranian Agriculture News Agency

ثبت مشخصات در سامانه اصلاح نژاد با طرح هویت‌گذاری دام‌ خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به پلاک گذاری دام در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۹ هزار رأس گاو و گوساله، ۳۰ هزار نفر شتر، یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس گوسفند و بز توسط دامداران و تولیدکنندگان استان پرورش داده می‌شود.

ثبت مشخصات در سامانه اصلاح نژاد با طرح هویت‌گذاری دام‌ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمود اشرفی گل با بیان اینکه پتانسیل دامی خوبی در استان وجود دارد عنوان کرد: طرح هویت‌گذاری دام‌ استان با هدف انجام ثبت مشخصات در سامانه اصلاح نژاد از سال گذشته آغاز و هنوز در حال اجرا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی ادامه داد:  تاکنون ۶۰ درصد جمعیت شتر، گاو و گوساله و حدود ۱۶ درصد دام سبک استان پلاک‌کوبی شده است.

وی افزود: هزینه هویت‌گذاری برای هر دام سبک ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و دام سنگین هفت هزار تومان است که مورد انتقاد برخی دامداران است.

اشرفی گل عنوان کرد: طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین در استان به زودی به پایان می‌رسد لذا باید دامداران در اسرع وقت نسبت به پلاک‌کوبی اقدام کنند در غیر اینصورت دام آنها قاچاق محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید