Iranian Agriculture News Agency

فرماندار سیروان

حرکت خودجوش مردم در پاکسازی جنگل‌های سیروان از لورانتوس

فرماندار سیروان گفت: اهالی طبیعت‌دوست بخش کارزان این شهرستان در اقدامی خودجوش ارتفاعات منطقه جنگلی بانکول را از آفت نمیه‌انگلی لورانتوس(مخور) پاکسازی کردند.

حرکت خودجوش مردم در پاکسازی جنگل‌های سیروان از لورانتوس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، جواد رحیمی‌مقدم اظهار کرد: در این برنامه که ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی و دولتی با همکاری سازمان‌های مردم‌ نهاد حضور داشتند و حدود هزار هکتار از جنگل‌های منطقه پاکسازی شد.

وی یادآور شد: این حرکت خودجوش مردمی با همکاری و پشتیبانی فرمانداری سیروان، محیط زیست و منابع طبیعی به شکل مناسبی انجام شد.

فرماندار سیروان گفت: در بحث پشتیبانی ماشین شاسی‌بلند کمک‌دار و تعدادی اره و آب معدنی در اختیار نیروهای مشارکت‌کننده قرار گرفت همچنین راهنمایی‌های فنی و تخصصی نیز به آن‌ها ارائه شد.

رحیمی‌مقدم افزود: گیاه نیمه‌انگلی لورانتوس درختان بلوط این شهرستان را تهدید می‌کند که می طلبد طبیعت‌دوستان برای جلوگیری از خشک شدن این نعمت بزرگ خدادادی و ماندگاری آن برای نسل‌های آینده از آن‌ها محافظت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بدون کمک و همراهی مردم امکان مبارزه و ریشه‌کنی این بیماری وجود ندارد، اظهار داشت: هر ساله تعدادی از طبیعت‌دوستان منطقه طی حرکتی خودجوش برای مبارزه با این آفت می‌شتابند که باعث حفاظت از جنگل‌های منطقه می‌شود.

وی تاکید کرد: حرکت خودجوش مردم کارزان در مبارزه با گیاه نیمه‌انگلی لورانتوس در ارتفاعات بانکول در تاریخ این دیار برای نسل‌های آینده به یادگار خواهند ماند.

لازم به ذکر است: لورانتوس مهمترین آفتی است که به شدت جنگل‌های استان ایلام را تهدید می‌کند و بر روی درختان جنگلی به ویژه درخت بلوط رشد کرده و با تشکیل غده بر روی آن سبب ضعیف شدن و در نهایت خشکیدن کامل آن می‌شود و تنها راه مبارزه با آن قطع مکانیکی این آفت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید