Iranian Agriculture News Agency

حسین پور:

ضوابط حریم طرح های آبخیزداری و آبخوانداری تدوین شد

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تدوین ضوابط و استانداردهای تعیین حریم طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفاظت از طرح های مذکور در سطح کشور خبر داد.

ضوابط حریم طرح های آبخیزداری و آبخوانداری تدوین شد

به گزارش ایانا، ابوالقاسم حسین پور با اعلام این خبر گفت: به منظور استانداردسازی، ایجاد وحدت رویه در حفاظت از محدوده سرمایه گذاری و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، حفظ کارآیی و جلوگیری از هر گونه اختلال در عملکرد طرح های موصوف ناشی از سایر فعالیت ها و کاربری ها و همچنین ایجاد منطقه حائل (بافر زون) و محدوده امن در پیرامون سایت های مذکور در سطح حوزه های آبخیز کشور، ضوابط حریم آبخیزداری و آبخوانداری تدوین گردیده است.

حسین پور در تعریف و تبیین موضوع تصریح کرد: حریم طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، عبارت از محدوده پیرامون هر طرح یا پروژه آبخیزداری و آبخوانداری است که بر حفظ پایداری، کارآیی و عملکرد طرح های موصوف اثرگذار می باشد. این بخش از اراضی، بلافصل و متصل به ساختار طرح ها و پروژه های مذکور بوده و دخل و تصرف غیرمجاز در آن باعث آسیب یا اختلال در اثربخشی طرح می گردد. لذا حفظ آن از لحاظ کالبدی - فضایی، کارکردی و ایمنی مناطق همجوار ضروری است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها تاکید کرد: هر گونه دخل و تصرف، تغییر کاربری و ساخت و ساز در حریم و محدوده طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، ممنوع است.

حسین پور افزود: ویرایش نخست ضوابط و معیارهای فنی تعیین حریم طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با مشارکت پژوهشکده آبخیزداری تدوین شده است که پس از طی مراحل تصویب توسط امور نظام فنی اجرایی سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ و در قالب ضوابط رسمی در کشور انتشار می یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید