Iranian Agriculture News Agency

استاندار ایلام

لزوم تکمیل سامانه گرمسیری برای توسعه کشاورزی ایلام

استاندار ایلام بر لزوم اهتمام وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای تکمیل سامانه گرمسیری به منظور توسعه کشاورزی ایلام تاکید کرد.

لزوم تکمیل سامانه گرمسیری برای توسعه کشاورزی ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا دراستان ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: از طرح احیا اراضی کشاورزی استان ۵۰ هزار هکتار توسط وزارت نیرو به اتمام رسیده و در فاز دوم ۹ هزار هکتار آن باقی مانده که نیاز به تامین اعتبار برای تکمیل دارد.

وی اضافه کرد: همچنین از طرح سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار باقی مانده که درخواست داریم، به اتمام برسد.

استاندار ایلام گفت: طی ۲،۵ سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، هلیدینگ ها، نهادها و دولت سرمایه گذاری در استان انجام و پروژه‌هایی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: نرخ رشد بیکاری در استان از ۱۷،۶ درصد در سال ۹۱ و رتبه ۳۰ بیکاری به ۸،۳ درصد و رتبه ۷ کاهش بیکاری کشور در سال ۹۸ رسیده است.

وی افزود: همچنین میزان جنگل کاری در استان از ۱۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در سال گذشته رسیده است.

استاندار ایلام گفت: همچنین وضعیت آبخیزداری از ۱۰۰ هزار هکتار به ۳۰۰ هزار هکتار رسیده است و برداشت کلزا از ۲ هزار به ۲۳ هزار تن رسیده است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: برداشت گندم از ۱۰۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن در سال ۹۸ افزایش یافته است.

وی، تاکید کرد: مردم مرزدار و غیور ایلام حق بزرگی به گردن نظام دارند و انتظار می‌رود تا دولت و نظام برای کاهش نارسایی‌های هشت سال دفاع مقدس به این استان توجه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید