Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

ملخ‌ها از استان بوشهر برچیده شدند

با تلاش مستمر گروه‌های مبارزه و ردیابی، اکنون اثری از ملخ‌ها در استان بوشهر نیست.

ملخ‌ها از استان بوشهر برچیده شدند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر  گفت: اگر چه امسال با هجوم بیشتر ملخ‌ها رو به رو بودیم، با تلاش پیگیر توانستیم زودتر از پارسال، ملخ‌ها را نابود کنیم.

خسرو عمرانی افزود: این آفت بیشتر در شهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان و تنگستان وجود داشت که این شهرستان‌ها به طور کامل از وجود ملخ پاکسازی شده است.

او ادامه داد: اکنون مبارزه فقط در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی در مرز استان فارس و بوشهر صورت می‌گیرد و در استان خودمان دیگر ملخ نداریم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه گاه جمعیت ملخ‌ها در برخی مناطق ۱۰ تا ۲۰ برابر پارسال بود، بیان کرد: تجربه سال گذشته در کنار امکاناتی که از قبل برای مبارزه با ملخ آماده کرده بودیم و مبارزه بهنگام، باعث شد ملخ‌ها پیش از بالغ شدن از بین بروند که همین موضوع هم سطح مبارزه را کمتر کرد و هم زمان آن را کوتاه‌تر.

عمرانی عنوان کرد: پارسال مبارزه با این آفت در سطح ۱۰۴ هزار هکتار صورت گرفت، اما امسال با وجود به ۴۲ هزار و ۶۳۰ هکتار رسید. همچنین پارسال مبارزه تا اوایل تیر ادامه داشت، اما امسال در خرداد مبارزه را تمام کردیم.

او گفت: امسال ملخ‌ها در مناطق سخت گذر بودند به همین علت مبارزه با آن‌ها دشوار بود و هواپیما و خودرو‌های دارای تجهیزات یو ال وی به کارمان نیامد و فقط به صورت زمینی و با استفاده از سم‌پاش‌های پشت تراکتوری، زنبه‌ای و اتومایزر پشتی با این آفت مبارزه کردیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به این نکته نیز اشاره کرد که امسال علاوه بر اینکه ملخ نتوانست به مزارع و باغ‌ها آسیب بزند به عرصه‌های طبیعی هم کمترین خسارت را وارد کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید