Iranian Agriculture News Agency

پرداخت حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان

۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل فروردین ۹۸ در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

پرداخت حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، تعداد پروند‌های ثبتی خسارت دیده سیل فروردین ماه ۹۸ را چهار هزار و ۲۹۳ فقره بیان کرد و گفت: تا کنون ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت تسهیلات بلاعوض به این بهره بردارن بخش کشاورزی پرداخت شده است.

او افزود: تعداد پروند‌های ثبت شده در سامانه سجاد و معرفی شده به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات با سود چهار درصد، یک هزار و ۳۷۹ فقره و جمعاً به مبلغ ۳۳۵ میلیارد ریال بوده که از مجموع یک هزار و ۳۷۹ فقره، با مراجعه بهره برداران خسارت دیده ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ تعداد ۶۷۸ فقره پرونده پس از طی مراحل در بانک‌های عامل به مبلغ ۷۴ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است و مابقی با مراجعه بهره برداران تا پایان خرداد پرداخت می‌شود.

غریب علت عدم جذب مابقی تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد ویژه کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل فروردین ۹۸ را شیوع ویروس کرونا اعلام و اضافه کرد: از اوایل خرداد ماه با اطلاع رسانی مجدد و حضور کشاورزان در بانک‌های عامل و رفع نواقص موجود در پرونده‌های مذکور، تسهیلات باقی مانده به بهره برداران پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: تعداد ۱۶۷ فقره پرونده تسهیلاتی به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال که خارج از سامانه سجاد از سوی تیم‌های ارزیابی خسارت سیلاب ثبت شده است نیز هم اکنون در حال بررسی نهایی است و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مراحل معرفی و پرداخت تسهیلات به این بهره برداران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید