Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

امسال۲۲۰ هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت :بر اساس برنامه ابلاغی؛ امسال ۲۲ مرکز خرید ۲۲۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می کنند.

امسال۲۲۰ هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در دومین جلسه ستاد خرید گندم که با حضور عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ، فرمانداران ، مدیران کل دستگاههای اجرایی ، معاونین و مدیران جهادکشاورزی در محل استانداری برگزارشد با بیان این مطلب افزود: پیش بینی می شود امسال ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود که از این میزان ۲۲۰ هزار تن  بصورت تضمینی خریداری خواهد شد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : امسال ۴۷هزار و ۷۶۵ هکتار گندم آبی ، ۱۰۶ هزار و ۶۹۲ هکتار گندم دیم و  ۵۳۰۰ هکتار کلزا  و ۳۵ هزار تن جو در استان کشت شده است .

به گفته ی وی؛ شهرستان آبیک اولین شهرستان در سطح استان است که خرید گندم در آن  انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیلوهای استان نیز اماده خرید گندم از کشاورزان هستند.

خمسه گفت : از اسفندماه سال گذشته؛ تیم های خرید گندم در مناطق مختلف استان مشخص شده و اموزش های  لازم به کارشناسان و عوامل خرید داده شده است.

وی اظهار داشت:قیمت خرید تضمینی به ازای هر کیلو گندم ۲۵۰۰ تومان تعیین شده که خرید گندم استان در چند روز اینده  انجام خواهد شد.

خمسه تصریح کرد:باید تلاش کرد گندم آبی استان که از کیفیت خوبی برخوردار است در استان خریداری شود.

وی گفت : امیدواریم با تیمی که تشکیل شده بتوانیم گندم مورد نیاز استان را بخوبی خریداری کنیم .

وی یاد آور شد:امسال ۲۲ مرکز خرید با هماهنگی اداره کل غله استان  اماده تحویل و خرید محصول گندم از کشاورزان هستند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به میزان بارندگی در سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: امسال میزان بارندگی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته که امیدواریم تولید محصول گندم نیز افزایش داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت : با اقدامات انجام شده آفت سن زدگی گندم ؛ استان قزوین  در بین ۳۱ استان کشور رتبه سوم را از نظر کیفیت  محصول تولید شده به خود اختصاص داده است .

خمسه تصریح کرد: تاکنون مبارزه با سن مادر در سطح ۳۳ هزار هکتار و مبارزه با سن پوره درسطح ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

وی یادآور شد :هماهنگی های لازم برای ورود کمباین ها برای برداشت محصول انجام شده است.

به گفته ی این مقام مسوول ؛سال گذشته ۵۶۵ دستگاه کمباین در استان کار برداشت گندم استان را انجام دادند که از این تعداد ۱۲۲ دستگاه کمباین  بومی و مابقی از سایر استان های  فارس، گلستان ،همدان ، مازنداران تامین شده است .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید