Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

ضرورت افزایش تاب آوری بخش کشاورزی استان کردستان در مواقع بحران

سپری اذعان کرد: با انجام آموزش و اطلاع رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی استان کردستان می توان تاب آوری بخش کشاورزی استان کردستان در مواقع بحران را افزایش داد.

ضرورت افزایش تاب آوری بخش کشاورزی استان کردستان در مواقع بحران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه مدیریت بحران بخش کشاورزی که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان، مدیرکل دامپزشکی استان، معاونین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد :یکی از مهمترین مواردی که در زمان بحران نسبت به مدیریت مناسب بحران تاثیرگذار است بررسی موانع و مشکلات و تسهیل در رفع این موانع در زمان بحران  است.

وی افزود: با توجه به وظیفه خطیر تأمین امنیت غذایی بایستی در راستای جلوگیری از ایجاد خسارت در زمان بحران برنامه ریزی و اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به حفظ و نگهداری مراتع و جنگل ها و کاهش خطرات آتش سوزی گفت: از 1میلیون و 440هزار هکتار مرتع و 375هزار هکتاربه  جنگل اختصاص دارد واین منابع ملی باید با پیش بینی و تمهیدات لازم از ایجاد خسارت آتش سوزی جلوگیری شود.

وی مبنا و پایه موفقیت درانجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با خطرات و بحران را آموزش عنوان کرد و تاکید کرد :امروز انجام برنامه های آموزشی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به بهره برداران بخش کشاورزی استان می تواند از بروز خسارات ناشی از بحران های پیش آمده جلوگیری و یا به میزان قابل توجهی کاهش داده شود.

سپری با اشاره به  12خرداد (اول ژوئن) گرامیداشت روز جهانی شیر خاطر نشان کرد :استان کردستان با بهرمندی از 1441 واحد گاو شیری با تولید 240 هزار تن شیر ظرفیت بسیار مناسبی در استان ایجاد کرده است قطعا باتوجه به برنامه های در دست اجرا برای افزایش تولید و مصرف شیر به منظور بالا بردن سطح سلامت جامعه اطلاع رسانی و برنامه ریزی خاصی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد:برای  دست یابی به پایداری تولید در بخش کشاورزی مخاطرات بخش کشاورزی شناسایی تا به منظور افزایش تاب آوری بخش کشاورزی برنامه ریزی شود.

وی گفت: تغذیه به موقع مزارع کشاورزی ومبارزه با آفات می تواند تضمینی برای تولید با کیفیت محصولات کشاورزی استان باشد براین اساس در سال زراعی جاری بیشترین سطح مبارزه با سن مادر انجام شده است.

سپری همچنین به دلیل بهره مندی بسیاری از روستاهای استان کردستان از دامداری های کوچک و بزرگ  تامین اعتباربرای تهیه واکسن به موقع برای مبارزه با بیماری دام را از اولویت ها است که انتظار می رود مدیریت بحران استانداری کردستان نسبت به این مهم همکاری های لازم را داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: اطلاع رسانی برای کشاورزان کردستانی و بهره مندی ایشان از آخرین اخبار و اطلاعات هواشناسی و علم روز کشاورزی بسیار مهم و ضرورت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید