Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی کشت گیاهان دارویی در 1500 هکتار زمین

هزار و 500 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی برای توسعه و غنی‌سازی رویشگاه‌ها به کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد.

برنامه‌ریزی کشت گیاهان دارویی در 1500 هکتار زمین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: هزارو 500 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی برای توسعه و غنی‌سازی رویشگاه‌ها به کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد.

 علیرضا احمدی اسکویی با بیان اینکه در خراسان شمالی 350 گونه گیاه دارویی در تمام نقاط استان می روید،افزود: مهم‌ترین آن ها که قابلیت صنعتی شدن دارند باریجه، کتیرا و آویشن است.

به گفته وی پارسال  هزار و 147 هکتار عملیات توسعه و احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در استان اجرا شد.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که گشت ها و نظارت های منابع طبیعی موجب شد تا خطر انقراض گیاهانی مانند شیرین بیان رفع شود افزود: هم اکنون تمام گونه های گیاهی استان با وجود برداشت بی رویه برخی از آن ها مانند چریش در وضعیت بحرانی قرار ندارند.

احمدی اسکویی میزان برداشت گیاهان دارویی از عرصه های منابع طبیعی استان را در سال قبل چهار تن اعلام کرد و گفت: برداشت گیاهان دارویی از تیر تا اواخر مرداد ادامه دارد.

معروف ترین گیاهان دارویی خراسان شمالی زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعنا فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی و کتان با سطح زیر کشت هزار و 285 هکتار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید