Iranian Agriculture News Agency

طرح «9 در 99» منابع طبیعی در شهرستان شاهرود اجرا می‌شود

رئیس اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از اجرای طرح «9 در 99» خبر داد و گفت: فعالیت‌های 9‌ گانه سبب جهش قابل‌توجهی در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود.

طرح «9 در 99» منابع طبیعی در شهرستان شاهرود اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان اظهار کرد: سیاست‌های ابلاغی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان امسال 9 برنامه راهبردی در دست انجام است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ابلاغی اداره کل سمنان، 9 برنامه اصلی را امسال در دستور‌ کار‌ خود قرار داده‌ایم که خوشبختانه در این موضوعات نیز از سال‌های گذشته تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان شاهرود انجام‌گرفته است.

کشاورزیان گفت: احیای پوشش گیاهی، کاداستر اراضی ملی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، مدیریت و شناسایی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی؛ مرتعی و توسعه دولت الکترونیک و هم‌چنین چهار طرح محوری آبخیزداری و آبخوان‌داری، مقابله با بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های کشور از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در تمامی حوزه‌های این شهرستان از هم‌اکنون اقدامات خود را در راستای تحقق اهداف سازمان در سال 99 آغاز کرده و امیدواریم در سال جهش تولید بتوانیم با تولید گیاهان دارویی، زراعت چوب و جنگل‌کاری‌های چندمنظوره کارنامه درخشانی برای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رقم بزنیم.

کشاورزیان عملکرد کلی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود در سال 99 را مثبت ارزیابی کرده و اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم به اکثر برنامه‌های تدوین‌شده خود دست پیدا کرده و همگی آنان را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید