Iranian Agriculture News Agency

زورقی:

طرح یاوران تولید باهدف رونق بخش کشاورزی اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: طرح یاوران تولید با هدف رونق این بخش، خوداتکایی و استفاده حداکثری از توان ، ظرفیت ها و تجربیات موسسات مراکز تحقیقاتی در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان درسال جهش تولید اجرامی شود.

طرح یاوران تولید باهدف رونق بخش کشاورزی اجرا می‌شود

غلام‌حیدر زورقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی به روسای سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور اظهار کرد: طرح یاوران تولید که از سوی وزیر جهاد کشاورزی مورد تاکید است استفاده حداکثری از ظرفیت های موسسات مراکزتحقیقاتی برای تسهیل انتقال دانش در عرصه های تولید در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه یافته‌های تحقیقاتی می‌تواند در جهت تولید محصولات کشاورزی مثمرثمر باشد، گفت: تلاش می‌شود تا ازتمام ظرفیت‌های توسعه دانش و توان علمی موسسات مراکز تحقیقاتی برای تولید محصول بیشتر در بخش کشاورزی استفاده شود تا زمینه رشد و توسعه بخش کشاورزی بیش از پیش فراهم شود.

زورقی افزود: در این طرح یکصد نفر پژوهشگر مروج ارشد در کشور که سال‌ها سابقه خدمت و ارتباط با کشاورزان دارند به‌عنوان پشتیبان ملی طرح یاوران تولید فعالیت خواهند کرد.

به گزارش ایانا، سیستان وبلوچستان با توجه به تنوع اقلیمی خاص خود شرایط تولید و پرورش انواع محصولات کشاورزی در شمال وجنوب استان دارد و سالیانه بالغ بر 4 میلیون تن انواع تولیدات بخش کشاورزی تولید وروانه بازارهای مصرف داخل وخارج از کشور می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید