Iranian Agriculture News Agency

ضرورت صیانت و حفاظت از اراضی زراعی و باغی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار در جلسه رفع تداخلات شهرستان بر ضرورت صیانت و حفاظت از اراضی زراعی و باغی ،جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی ،شناسایی سودجویان و تخریب کنندگان اراضی کشاورزی و معرفی به موقع افراد به محاکم قضایی تاکید کرد.

ضرورت صیانت و حفاظت از اراضی زراعی و باغی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،جلسه کارگروه رفع تداخلات با حضور اعضای کارگروه،مدیر شهرستان و کارشناسان مربوطه در محل دفتر مدیریت این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار به تشریح و اهمیت قانون رفع تداخلات پرداخت و خواستار تسریع در اجرای این قانون در سطح شهرستان با همکاری کلیه اعضاء کارگروه رفع تداخلات شهرستان شد و بیان کرد با رفع تداخل پلاک های مربوطه در شهرستان اهداف عمده قانون گذار که عبارتند از مدیریت کارآمد زمین،کمک به رونق اقتصادی روستا،توسعه مشارکتهای مردمی،تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات،تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی ،کاهش پرونده های قضایی حوزه زمین،صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی ،کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی تامین و تحقق می یابد.

وی بر ضرورت صیانت و حفاظت از اراضی زراعی و باغی، جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی ،شناسایی سودجویان و تخریب کنندگان اراضی کشاورزی و معرفی به موقع افراد به محاکم قضایی تاکید کرد.

در پایان مقرر گردید تا پایان خرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی در پلاک شلمزار ، قلعه تک و دزک انجام و پس از تایید امور اراضی استان به دبیرخانه کارگروه ارسال گردد و همچنین مقرر گردید شرکت مجری طرح با همکاری اداره ممیزی منابع طبیعی شهرستان بررسی های لازم بر روی نقشه دستنا،سلم و امیر آباد را انجام و در اسرع وقت به دبیرخانه کارگروه رفع تداخلات اعلام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید