Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

طرح یاوران تولید زمینه‌ساز جهش تولید در بخش کشاورزی است

طرح یاوران تولید با هدف انتقال دانش و تجربیات نوین به سطح مزارع و باغات و در نهایت تامین امنیت غذایی و تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی تدوین و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

طرح یاوران تولید زمینه‌ساز جهش تولید در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، جلسه هماهنگی عملیات اجرایی طرح یاوران تولید با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، معاونین و مدیران مرتبط سازمانی در محل دفتر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برگزار شد.

سیّد جمال سجادی پور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و رییس اجرایی طرح یاوران تولید با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ارتباط هر چه بیشتر تحقیقات و اجرا و همچنین ضرورت انتقال دانش روز به سطح مزارع جهت دستیابی به جهش تولید افزود: با توجه به افت منابع آبی در استان ضروری است تا شیوه های پیشین کشت با الگوهای جدید جایگزین شوند به گونه ای که می توانیم در موضوع پرورش دام از نژادهای پرتولید بهره ببریم.

همچنین استفاده از روش‌های نوین کشت گلخانه ای مانند هیدروپونیک و NFT که مصرف آب کمتر و بهره وری بسیار بیشتری را نسبت به شیوه های قبلی دارند می تواند ما را در این مسیر کمک کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تاکید بر ضرورت حضور محققین معین به عنوان یاوران تولید در صف اول مدیران تولید بخش کشاورزی، یادآوری کرد: نیازسنجی و مساله یابی توسط این محققین با حضور کشاورزان در مراکز جهاد کشاورزی و مزارع در کنار نظارت و آموزشهای کاربردی می‌تواند به ما در تحقق اهداف بخش کشاورزی یاری برساند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید