Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت:

آغاز مبارزه با ملخ صحرایی در زرین دشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از آغاز عملیات سمپاشی علیه آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: تا کنون در 230 هکتار از اراضی این شهرستان عملیات مبارزه انجام شده است.

آغاز مبارزه با ملخ صحرایی در زرین دشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح اله دیانت تصریح کرد: این اقدام همزمان با ریزش دستجات ملخ صحرایی از هفتم خرداد ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

به گفته وی؛ با پایش های انجام شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در مناطق مختلف اولین دستجات ملخ صحرایی در سال جاری در منطقه گود محکی واقع در مرز شهرستان های لار و جهرم مشاهده شد.

این مقام مسئول با اشاره به انجام هماهنگی لازم با مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص، اظهار کرد: با اطلاع فرماندار شهرستان عملیات سمپاشی شبانه با مشارکت کشاورزان و تراکتور داران انجام می شود.

دیانت با تاکید بر رصد دقیق مناطق مختلف به منظور ردیابی آفت ملخ صحرایی بیان کرد: تا کنون 75 هزار هکتار از اراضی این شهرستان در جستجوی ملخ صحرایی پایش شده است که در صورت نیاز به مبارزه، سمپاشی به سرعت انجام خواهد شد.

به گفته او؛ به دلیل عدم دسترسی به آب در منطقه آلوده به ملخ صحرایی عملیات تامین آب سمپاش ها توسط یک دستگاه تانکر آبرسان اداره امور عشایر در دست انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت افزود: کشاورزان و دامداران در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی با شماره  1504تماس گرفته تا اقدامات لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید