Iranian Agriculture News Agency

۳۵ هزار خانوار روستایی خراسان شمالی هیچ نوع بیمه‌ای ندارند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۳۵ هزار نفر سرپرست خانوار روستایی و عشایری در این استان زیر پوشش هیچ بیمه اجتماعی نیستند.

۳۵ هزار خانوار روستایی خراسان شمالی هیچ نوع بیمه‌ای ندارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدرضا غلامزاده گفت: ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان مشمول بیمه اجتماعی هستند.

وی افزود: تاکنون ۵۴ هزار نفر از این جمعیت خود را بیمه اجتماعی کرده اند.

وی افزود: هم اکنون 2 هزار و ۲۵۰ نفر  مستمری بازماندگان را دریافت می کنند که ماهانه ۱۰ میلیارد ریال به حساب آنان واریز می شود.

غلامزاده با بیان اینکه این استان رتبه پنجم کشور را در ضریب پوشش بیمه ای دارد اظهار داشت: بیشترین ضریب نفوذ در این استان نیز مربوط به شهرستان جاجرم است.

وی گفت: شهرستان های گرمه، اسفراین، شیروان و فاروج به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: از مجموع افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه نیستند، ۱۱۲ هزار نفر روستایی و مابقی نیز عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

غلامزاده افزود: کل مبلغ پرداخت بابت عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در مدت ۱۵ سال گذشته ۸۶۰ میلیارد ریال بوده است اما این صندوق تاکنون ۳۱۶ میلیارد ریال بابت مسمتری به بیمه شده ها پرداخت کرده است.

وی افزود: تعداد بیمه شده ها به مسمتری بگیران در این استان نیز ۱۷ به یک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید