Iranian Agriculture News Agency

توزیع 21 هزار و 300 اصله نهال گل محمدی یارانه ای در بین بهره برداران شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از توزیع 21 هزار و 300 اصله نهال گل محمدی یارانه ای در بین بهره برداران این شهرستان خبر داد.

توزیع 21 هزار و 300 اصله نهال گل محمدی یارانه ای در بین بهره برداران شهرستان ورزقان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدحسن علیپور در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: گل محمدی جزء محصولات  کشاورزی کم توقع نسبت به آب، کود و سم و در حقیقت محصول ارگانیک به شمار می رود و در مقایسه با سایر محصولات هم ردیف کم هزینه و زودبازده بوده و یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان، ترویج محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم همچون گل محمدی و زعفران و گیاهان دارویی است که در طول سه سال اخیر شاهد افزایش کشت این محصولات هستیم که نشان از توجه مسئولین نظام به این امر است.

وی اظهار کرد: توسعه سطح زیر کشت باغات گل محمدی و گیاهان دارویی، باعث ایجاد ظرفیت های جدید توسعه سرمایه گذاری در دو بخش کشاورزی و گردشگری و نهایتاً اشتغالزایی در سطح شهرستان است.

 علیپور به توسعه کشت گل محمدی در شهرستان اشاره کرد و گفت: گل محمدی از گیاهان دارویی است که به علت ارزش افزوده بالا، دارا بودن رایحه فوق العاده و نیز داشتن خواص درمانی از جمله خاصیت ضد افسردگی، تقویت کننده قلب، خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروبی، ضد ویروس ایدز، آنتی اکسیدانی بودن، مصرف در تولید عطر و ادوکلن و صنایع آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی و.... مورد توجه خاص مردم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید