Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده برای ۱۰ محصول مهم کشاورزی در گیلان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای ۱۰ محصول پرکاربرد، طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده(سالم) و استاندارد در سال۹۹ اجرایی می‌شود.

اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده برای ۱۰ محصول مهم کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی شده و استاندارد با تاکید برتوان افزایی جوامع محلی در استان، بر اساس تفاهم نامه فی مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی با همکاری بخش های اجرایی و گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی گیلان و اداره کل استاندارد استان در۱۰ شهرستان در دست اجرا است. 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گفت: این طرح با برگزاری جلسات در سطح ستادی استان و شهرستان ها و برنامه ریزی انجام شده با همکاری بخش های زراعت، باغبانی، حفظ نباتات و گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان، اداره کل استاندارد، روسای ادارات آموزش و ترویج، کارشناسان و مروجین مسئول پهنه مجری طرح، اجرایی شده است.

منشی زاده بیان کرد: در سال ۹۷، طرح تولید و مصرف محصول گواهی شده برای یک محصول بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه و در سال ۹۸ برای ۴ محصول بادام زمینی، برنج، کیوی و سبزی و صیفی در ۳ شهرستان رودسر- رشت و آستانه اشرفیه اجرا شد.

وی گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری همه بخش های اجرایی مرتبط در ستاد و شهرستان ها، نتایج بدست آمده رضایت بخش بوده و بر اساس شاخص ها و آزمایشات انجام شده، میزان آلایندگی ها کمتر از حد مجاز بوده و محصول برداشت شده بعنوان محصول سالم و گواهی شده مورد تایید قرار گرفت. 

وی افزود: در سال جاری(سال ۹۹)، طرح فوق برای ۱۰ محصول مرکبات- فندق- بادام زمینی- برنج- کیوی- سبزی، صیفی (پاچ باقلا)- سبزی، صیفی (کدو)- هندوانه- زیتون و چای در ۵ شهرستان رودسر- آستانه اشرفیه- لنگرود- رودبار و لاهیجان اجرا خواهد شد.

منشی زاده در ادامه گفت: با توجه به تجربه و دستاوردهای اجرای این طرح در دو سال اخیر در استان و نیز انتخاب مکان های واجدالشرایط و مناسب برای اجرا در سال جاری ، امیدواریم پس از برداشت و گذراندن مراحل بررسی و آزمایشاتی که برای محصولات تحت پوشش این طرح انجام می شود،  نتایج مطلوبی بدست آید.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی تاکید نمود: در این راستا، بازدید و نظارت مشترک و مستمر عوامل دست اندرکار اجرای این طرح و ارائه گزارش ادواری و رصد چگونگی پیشرفت فیزیکی پروژه، در دستور کار ترویج استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید