Iranian Agriculture News Agency

علی کرداظهار کرد:

آتش زدن مزارع دودی در چشم تک‌تک ما

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه منع آتش‌زدن بقایای مزارع و اشاره به فعالیت بیش از 500 مروج مسئول پهنه در شهرهای مختلف استان در این زمینه گفت: تا کنون به بیش از 25 هزار نفر روز جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع در استان آموزش‌های ترویجی ارائه شده است.

آتش زدن مزارع دودی در چشم تک‌تک ما

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، علی کرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه آتش زدن کاه و کلش علاوه بر مشکلات زیست محیطی در کاهش بهره وری اراضی زراعی تاثیر منفی دارد هر ساله مدیریت ترویج بر جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش و بقایای زراعی تاکید دارد و این کار از روش های مختلف ترویجی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 مروج مسئول پهنه در شهرهای مختلف استان فعالیت دارند افزود: امسال نیز توزیع پوستر و بروشور ترویجی، آموزش‌های چهره به چهره با کشاورزان از آغاز برداشت محصول در مزارع انجام شده است و در این خصوص توصیه‌های لازم به آنها داده می‌شود.

علی کرد با بیان اینکه 25 هزار و 340 نفر روز  در این رابطه آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند ادامه داد: در نظر داشتیم برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مرتبط را با هماهنگی صدا وسیما تهیه کنیم که با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا فعلا این امر میسر نشده است ولی طی هفته آینده این برنامه تولید خواهد شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خوزستان اضافه کرد: در مراکز خدمات کشاورزی نیز بنرهای مربوطه نصب شده همچنینضمن ارائه مکرر توصیه های لازم در خصوص منع اتش زدن کاه و کلش در فضای مجازی و گروه‌های ترویجی، در سامانه پات نیز که کلیه مسئولان ترویج شهرستان‌ها و مروجین پهنه‌های کشور عضو هستند پیام‌های ترویجی به صورت روزانه  ارسال شده و از طریق مروجین این توصیه‌ها به کشاورزان انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ما به شهرستان‌ها تاکید کرده‌ایم که به هر عنوان کشاورزان جهت امور خود به مراکز مراجعه کردند فرصت را غنیمت شمرده و توصیه‌های لازم را به آنها ارائه دهند و قطعا تکرار این پیام‌ها و توصیه‌های ترویجی سهم بسزایی در جلوگیری از آتش زدن بقایا خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید