Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سازه کشتارگاه جدید تویسرکان

​رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی بخش سازه‌ای کشتارگاه صنعتی در حال احداث تویسرکان خبر داد.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سازه کشتارگاه جدید تویسرکان

میثم قیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان از معدوم‌سازی ۳۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: طی بازرسی‌های دوره‌ای سرزده کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه مواد خام دامی در سطح شهرستان میزان مواد فاسد غیر بهداشتی بالا شامل گوشت قرمز و مرغ، ماهی و آلایش مرغی کشف و معدوم شد.

وی با اشاره به انجام نظارت‌های مستمر بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خامی در سطح شهرستان با هدف تامین سلامت امنیت غذا و سلامتی شهروندان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک مراتب را به منظور پیشگیری از طریق شماره 1512 به اداره دامپزشکی تویسرکان اطلاع دهند.

رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان در ادامه به آغاز انجام واکسیناسیون دام‌های سبک«گوسفند و بز» علیه بیماری آبله در شهرستان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی و با توجه به واگیری بالای بیماری آبله به ویژه در سنین پایین و خسارات متعدد آن به دامداران، واکسیناسیون دام‌های سبک با اولویت واکسیناسیون کانون‌های سال‌های گذشته، مناطق پرخطر، با تراکم بالا و پرتردد از نیمه اردیبهشت آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این برنامه سراسری واکسیناسیون بالغ بر ۳۱۰ هزار راس دام سبک «گوسفند و بز» اعم از دام‌های روستایی و عشایری در سطح شهرستان علیه بیماری آبله انجام می‌شود.

قیاسی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بخش سازه‌ای کشتارگاه صنعتی در حال احداث تویسرکان افزود: ساختمان سالن‌های کشتارگاه در یک هزار و ۲۰۰ متر مربع ایجاد می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان ظرفیت تعبیه شده در کشتارگاه جدید تویسرکان برای دام‌های سبک ۱۰۰ راس و دام‌های سنگین را ۳۵ راس اعلام کرد و گفت: کشتارگاه سنتی تویسرکان سال گذشته به دلیل مشکلات فنی و بهداشتی پلمب شد برهمین اساس کشتارگاه جدید صنعتی توسط بخش خصوصی در شهرستان در در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه تا زمان بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی جدید در تویسرکان، کشتار دام‌ مورد نیاز شهرستان در شهرستان‌های مجاور انجام می‌شود تاکید کرد: ساخت کشتارگاه جدید ارتقای بهداشت عمومی و تضمین سلامت شهروندان تامین می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید