Iranian Agriculture News Agency

خرید توافقی ۴ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در ملایر

​رئیس اداره تعاون روستایی ملایر از خرید توافقی ۴ هزار تن انواع محصولات دامی و کشاورزی طی دو ماه گذشته از کشاورزان و دامداران ملایری خبر داد.

خرید توافقی ۴ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در ملایر

‌مهدی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان با بیان اینکه اداره تعاون روستایی شهرستان ملایر در طول سال اقدام به خرید محصولات توافقی از کشاورزان و دامداران می‌کند اظهار کرد: اداره تعاون روستایی طی دو ماه گذشته ۴ هزار تن خرید محصولات را از کشاورزان و دامداران به صورت توافقی داشته است.

وی با بیان  اینکه این محصولات شامل گندم، جو، ذرت علوفه‌ای، شیر خام، مرغ گرم، تخم مرغ، سویا و سبوس بوده است گفت: بیشترین محصول خریداری شده مربوط به گندم ذرت و شیر خام بوده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان ملایر با بیان اینکه سال گذشته نیز ۲۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط اداره تعاون روستایی ملایر خریداری شد گفت: سال گذشته در این زمینه رتبه برتر را در استان همدان داشتیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز تا پایان سال میزان خرید محصولات کشاورزی و دامی توسط اداره تعاون روستایی مانند سال گذشته به حدود ۲۹ هزار تومان برسد.

شیرزادی اظهار کرد: در دو ماهه ابتدای امسال ۷۰۰ هزار لیتر بنزین، نفت سفید و گازوئیل تراکتور بین کشاورزان توزیع شده که این میزان در طول سال گذشته ۸ میلیون لیتر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خرید تضمینی گندم نیز امسال از اول تیرماه شروع می‌شود گفت: در این زمینه چهار مرکز برای خرید محصول تضمینی گندم از کشاورزان تجهیز شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان ملایر با بیان اینکه میزان خرید گندم تضمینی در سال گذشته 8 هزار تن بوده است خاطرنشان کرد:  پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال ۵۰ درصد بیشتر شود و به حدود ۱۵ هزار تومان برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید