Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ملخ های بومی در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان

عملیات کنترل و مقابله با هجوم ملخ ها در ۱۱ هزار هکتار از اراضی این استان در حال اجرا است.

مبارزه با ملخ های بومی در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون ملخ های صحرایی به اصفهان وارد نشده‌اند، گفت: عملیات کنترل و مقابله با هجوم ملخ ها در ۱۱ هزار هکتار از اراضی این استان در حال اجرا است.

منصور شیشه فروش  به بازدید میدانی از اجرای عملیات مقابله با آفات گیاهی در سطح استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر وجود ملخ در شهرستان‌های تیران و کرون، شهرضا، نائین و لنجان، عملیات کنترل هجوم ملخ در سطح ۲۵۰۰ هکتار از شهرستان تیران و کرون در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ملخ‌ها در استان اصفهان از گونه مراکشی، ایتالیایی، شکم بادمجانی و بومی هستند و در مراتع مشاهده شده‌اند، افزود: عملیات ردیابی، طعمه گذاری و سم پاشی با پنج دستگاه اجرا و پیش از هجوم به اراضی کشاورزی و باغات کنترل می‌شوند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: ازدیاد انواع حشرات در دو سال اخیر به دلیل بارش‌ها و وضعیت مناسب مراتع است؛ سال گذشته نیز افزایش شب پره و پروانه‌ها را شاهد بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات ردیابی و پایش انواع ملخ در ۲۰۰ هزار هکتار اراضی در سطح استان و کنترل آن در ۱۱ هزار هکتار انجام می‌شود.

وی با اشاره به هجوم ملخ‌ها در استان‌های جنوبی مانند فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: هنوز ملخ‌های صحرایی به استان اصفهان وارد نشده‌اند، تیم‌های کنترل و پایش در شهرستان‌های مجاور استان‌های جنوبی حضور دارند و از ورود ملخ‌های مهاجم که مزارع و باغات را از بین می‌برند جلوگیری می‌کنند.

شیشه فروش همچنین به عملیات مبارزه با سن گندم و جو در سطح ۴۵ هزار هکتار از مزارع استان اصفهان اشاره کرد و افزود: مقابله شیمیایی با علف‌های هرز در ۹۰ هزار هکتار، انواع بیماری گندم در سطح دو هزار و ۹۰۰ هکتار، مبارزه با آفت موش در ۷۰۰ هکتار، آتشک درختان میوه در سطح سه هزار هکتار و کرم خراط درخت گردو در ۶۰۰ هکتار از باغات استان در حال اجراست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هم اکنون برآوردی از هزینه مبارزه با آفات در سال جاری در دست نیست، اظهار کرد: مبارزه با آفات، حفظ گیاهان و محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت منابع آب و تهیه کود بسیار اهمیت دارد؛ از این رو کشاورزان نیز باید با هماهنگی و اطلاع رسانی بهنگام با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کنند و برای مبارزه با آفات از سم‌هایی استفاده شود که به محیط آسیب نرساند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید