Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای سال تا اکنون

بیش از 40 هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی وارد کردستان شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 19 هزار تن نهاد دامی و طیور و21 هزار تن انواع کودهای شیمیایی وارد استان شده است.

بیش از 40 هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی وارد کردستان شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه کار گروه داخلی تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: در سال جدید مجموعه جهاد کشاورزی برنامه خاصی برای تحقق شعار  جهش تولید در استان دارد و لازمه این امر تامین نهاده های کشاورزی اعم از دام و طیور، سم و کودهای شیمیایی در استان است.

وی در زمینه سهمیه نهاده های دامی تخصیص داده شده به استان اذعان کرد: از ابتدای سال تا اکنون 10 هزار و 703 تن ذرت، 9 هزار و 933 تن کنجاله سویا و 3 هزارو 84 تن جو به استان تخصیص داده شده است.

سپری افزود:  از سهمیه های تخصیص داده شده تا اکنون ، 8 هزار و 417 تن ذرت، 8 هزارو 662 تن کنجاله سویا  و حدود  2 هزارو 249 تن جو  وارد استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه مصرف دان آماده در مرغداری ها به یک فرهنگ در استان تبدیل شده و ما باید در راستای این مهم گام برداریم و از کارخانجات تولید خوراک دام و طیور در راستای تولید پایدار حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جوجه ریزی در مرغداری های استان در حد نرمال قرار دارد تصریح کرد: به لحاظ ذخیره سازی استراتژیک نهاده های دام و طیور در استان، درصدد افزایش این نهاده ها در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاظر به طور میانگین در استان ماهانه به 15 هزار و 500 تن ذرت و 7 هزار تن کنجاله سویا نیاز داریم که تا اکنون با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، با تخصیص های وزارت متبوع و  تلاش و همکاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و تشکل ها  توانسته ایم حداقل نیازمندی های صنعت دام و طیور استان را تامین کنیم هر چند که سهم کمی بوده و پیگیر افزایش آن هستیم.

سپری با اشاره به این که از ابتدای سال تا اکنون بیش از 21 هزار تن عمدتا کودها شیمیایی اوره وارد استان شده، یادآورشد؛ در زمینه تامین کود فسفاته و پتاسه به جهت وارداتی بودن آن،  درکشور مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم به زودی این موضوع در سطح ملی مرتفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان این که صددرصد کود اوره مورد استفاده در کشور تولید داخلی است گفت: توزیع کود شیمیایی در سطح استان به خوبی پایش شده و از این به بعد هم پایشها به صورت مسمر و دقیقتر صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به واردات مواد تکنیکاله با ارز دولتی توسط شرکتهای واردکننده و تولیدکننده ؛ با گرانفروشی و هرگونه افزایش قیمت سموم برخورد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید