Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح پنبه کشور

سطح زیر کشت پنبه در سطح کشور از مرز 110 هزار هکتار خواهد گذشت

شهرستان پارس آباد از نظر کشت پنبه که نزدیک 10 هزار هکتار است نسبت به سطح کشوررتبه برتر را به خود اختصاص داده است .

سطح زیر کشت پنبه در سطح کشور از مرز 110 هزار هکتار خواهد گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، ابراهیم هزار جریبی مجری در بازدید از مزارع پنبه شهرستان پارس آباد مغان با بیان اینکه دشت مغان یکی از مناطق مهم پنبه کاری کشور محسوب می شود گفت: امسال در سطح کشور بیش از 110 هزار هکتار پنبه کشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان‌ها به زیر کشت این محصول رفته بود که امسال رشد ۴۰ درصدی را در کشت این محصول شاهد هستیم.

ابراهیم هزار جریبی گفت: شهرستان پارس آباد از نظر کشت پنبه که نزدیک 10 هزار هکتار است نسبت به سطح کشوررتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی با هدف ارتقا دانش و مهارت فنی لازم در جهت مدیریت صحیح داشت مزارع پنبه به کارشناسان و کشاورزان پیشرو، بر آمادگی کامل کلیه کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و همچنین کلینیک گیاهپزشکی در جهت ارائه خدمات فنی و مشاوره ای اعلام کردند.

نظیفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد نیز افزود: در سال گذشته به علت بازار مناسب، سطح زیرکشت پنبه، 100 درصد افزایش یافته بود که این امر موجب به حرکت در آمدن چرخ های کارخانه راکد پنبه پاک کنی منطقه شد نظیفی خاطر نشان کرد: با توزیع به موقع بذر، کود و سموم مورد نیاز و همچنین توصیه‌های فنی کارشناسان و مهندسان خودمان را در کنار زارعین می‌بینیم تا بتوانند موفق عمل کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید