Iranian Agriculture News Agency

15 خرداد پایان توزیع آب کشاورزی کشت پاییزه

توزیع آب کشاورزی کشت پاییزه در اصفهان تا 15 خرداد امسال به پایان می رسد.

15 خرداد پایان توزیع آب کشاورزی کشت پاییزه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: نیاز آبی کشت پاییزه کشاورزی در سه مرحله 20 روز در آبان و 18 روز در اسفند سال گذشته و ادامه توزیع هم از 15 فروردین تا 15 خرداد امسال متناسب باحجم آب در سد زاینده رود  تامین شده است.

حسن ساسانی افزود: درباره زمان توزیع آب کشاورزی  هنوز تصمیم گیری نشده است.

وی حجم کنونی سد زاینده رود را 617 میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: اکنون ورودی آب این سد قوسی شکل 102 و خروجی آن هم 108 مترمکعب برثانیه رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، میزان بارندگی ها از اول سال آبی تاکنون در بازه زمانی مهر تاکنون در سرشاخه های اصلی زاینده رود چلگرد  هزار و 175 میلی متر اعلام کرد و افزود: درحالیکه میزان بارش ها در مدت مشابه سال گذشته  دو هزار و 124 میلی متر و در متوسط بلند هزار و 353 میلی متر بوده است.

حسن ساسانی گفت: میزان بارندگی ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45 درصد و در مقایسه با بلند مدت 13 درصد کمتر شده است.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌رود و پس از عبور از شهر تاریخی ورزنه آخرین سکونتگاه کنار زاینده رود در نهایت به مانداب گاوخونی می‌ریزد.

سد زاینده‌رود  سال 1349 در 110 کیلومتری غرب اصفهان احداث شده‌ و بیشینه حجم مخزن این سد یک میلیارد و 470 میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید