Iranian Agriculture News Agency

بهسازی زیرساخت های عشایری لردگان

بهسازی زیرساخت‌های عشایری لردگان نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

بهسازی زیرساخت های عشایری لردگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره امور عشایر شهرستان لردگان گفت: تعمیر و بهسازی زیرساخت‌های عشایری شهرستان که در پی بارش‌های سیل‌آسای امسال دچار آسیب شده، نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

بهمن فتاحی افزود: تعمیر و بازسازی بیش از ۲۵۰ کیلومتر ایلراه عشایری، تعدادی پل و کانال آب کشاورزی در شهرستان لردگان از دیگر طرح‌های عمرانی اولویت‌دار این شهرستان در سال جاری است.  

وی از استقرار ۲۱ عامل توزیع سوخت نفت سفید و ۱۷ عامل توزیع گاز مایع در مناطق استقرار عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۰ عامل توزیع مایحتاج عشایر منطقه را برعهده دارند.

رییس اداره امور عشایر شهرستان لردگان، بیشترین کمبود آب در مناطق عشایرنشین در فصل تابستان امسال را در مناطق «گلوار» سردشت، «ریگ»، «بید حیدربگ» و «چارطاق» از بخش‌های مرکزی، منج و خانمیرزا شهرستان لردگان اعلام کرد و گفت: برای تامین آب فصل بهار و تابستان امسال روزانه ۳۰ هزار لیتر به صورت سیار مورد نیاز است .

فتاحی تعداد عشایر درون و برون کوچ شهرستان را بیش از ۳۰ هزار خانوار به همراه ۴۰۰ هزار راس دام سبک اعلام کرد و افزود: عشایر کوچرو شهرستان  به همراه  ۳۰۰ هزار دام سبک عشایر برون کوچ در در مناطق حاشیه رودخانه خرسان، منطقه "بارز"،" دره‌گرم" ، "ساطح" ، "پشت کوه میلاس" ،"سردشت" و منطقه "منج" شهرستان لردگان مستقر شده اند.

وی یادآور شد:  سال ۹۸ دولت با  پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در راستای حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز ، بخشی از مشکلات عشایر را برطرف نمود.

شایان ذکر است: چهارمحال و بختیاری با ۱۲۴هزار نفر جمعیت عشایری همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور است.

قابل ذکر است: شهرستان لردگان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت چهارمحال و بختیاری در ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید