Iranian Agriculture News Agency

۹۵ درصد شالیزارهای گیلان نشا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت ۹۵ درصد از اراضی شالیکاری استان، گفت: امسال ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به‌ صورت مکانیزه کشت شده است.

۹۵ درصد شالیزارهای گیلان نشا شد

علی درجانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۲۶ هزار هکتار معادل ۹۵ درصد از اراضی شالیزاری گیلان نشا شده است، گفت: امسال ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به صورت مکانیزه کشت شد.

وی با بیان اینکه وضعیت کشت برنج در اشتغال، اقتصاد، گردش مالی و معیشت مردم گیلان تأثیرات فراوانی دارد، افزود: به رغم وجود مشکلات متعدد در بخش اقلیم و کرونا از لحاظ مقدمات کشاورزی و کشت برنج امسال به‌همت کشاورزان در وضعیت خوبی قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج گیلان به جهت تنوع و کیفیت در سطح کشور و حتی دنیا شناخته شده است، گفت: در حال حاضر متوسط تولید برنج گیلان با بهره‌گیری از دانش بومی کشاورزان نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر و سطح زیر کشت برنج در این استان ۲۳۸ هزار هکتار است.

درجانی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار خانوار یا بهره‌بردار در زمینه کشت برنج، افزود: سطح زیر کشت ارقام اصلاح شده برنج در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار هکتار بوده که امسال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۶۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان خارج از شبکه سد سفیدرود هستند که باید با برنامه‌های لازم برای تأمین آب و رسیدن آب به آنان اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع ۵۹ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان، بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش هزار تنی توزیع کود شیمیایی در میان کشاورزی هستیم.

وی به تولید بیش از یک میلیون و ۱۵۶ هزار تن شلتوک در سال زارعی گذشته در گیلان اشاره و با بیان اینکه پیش بینی شده امسال شاهد افزایش تولید باشیم، گفت: تاکنون ۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری وجین شده اند.

درجانی از کشاورزان خواست قبل از انجام عملیات وجین، کود پتاس و اوره استفاده کرده و سپس عملیات وجین انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید