Iranian Agriculture News Agency

رشد 17 درصدی توزیع تخم نوغان در گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رشد 17 درصدی توزیع تخم نوغان نسبت به سال گذشته، گفت: بیش از 15 هزار جعبه تخم نوغان توزیع شده است.

رشد 17 درصدی توزیع تخم نوغان در گیلان

میر حجت علی اکبرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال شاهد رشد سه درصدی در توزیع تخم نوغان در میان نوغانداران گیلانی هستیم، اظهار کرد: از آغاز زمان توزیع تخم نوغان در تاریخ هفت اردیبهشت ماه امسال تاکنون 15 هزار و 260 جعبه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع تخم نوغان تا 10 خرداد ماه امسال ادامه دارد، افزود: استان گیلان دارای بیش از 9 هزار نوغاندار بوده که در این بخش فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان به وجود شش هزار و 70 توتستان در این استان اشاره کرد و گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 17 درصدی در میزان توزیع تخم نوغان در استان گیلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 13 هزار و 750 جعبه تخم نوغان توزیع شده است، تصریح کرد: در سال گذشته شش هزار و 474 کیلوگرم پیله تر ابریشم شده است.

اکبرنژاد در ادامه به نقش مهم شهرستان لنگرود در صنعت ابریشم گیلان اشاره و بیان کرد: شهرستان لنگرود با داشتن دو هزار و 858 نوغاندار و با توزیع چهار هزار و 768 جعبه بیشترین میزان توزیع در استان را به خود اختصص داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید