Iranian Agriculture News Agency

کشت گلخانه‌ای خراسان شمالی هفت برابر شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سطح کشت گلخانه‌ای این استان در سال ۹۲، ابتدای کار دولت تدبیر و امید ۱۰ هکتار بود که اینک با افزایش هفت برابری به ۷۰ هکتار افزایش یافته است.

کشت گلخانه‌ای خراسان شمالی هفت برابر شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی گفت: از این میزان کشت گلخانه ای پنج هزار تن انواع محصول صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و ۳۵۰ هزار شاخه گل و گیاه گلدانی تولید می شود.

وی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه ای و کاهش آب مصرفی گفت: میزان مصرف آب در تولید گلخانه ای ۹۰ درصد راندمان دارد که به شدت مصرف آب را کاهش داده و نسبت به دیگر انواع کشت به ۱۰ درصد آب نیاز دارد.

یوسفی با بیان اینکه میزان عملکرد تولید محصولات گلخانه ای نیز ۱۰ برابر کشت در فضای باز است، افزود: از سویی تولیدات گلخانه ای مورد پسند بازارهای صادراتی است و بر این اساس کاملا تخصصی است و کارگران ماهر می طلبد که به شرایط تولید در فضا و تولید گلخانه ای واقف باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین شهرک گلخانه ای استان با گستره ۱۰۰ هکتار در شیروان، در هفته گذشته، گفت: اکنون یک مجتمع گلخانه ای ۶۰ هکتاری در مانه و سملقان در حال اجرا است، گلخانه ۵۰ هکتاری اسفراین در حال تکمیل زیرساخت های مربوطه است که اجرای این طرح ها جهشی در عرصه کشاورزی و کشت گلخانه ای استان در سال جهش تولید محسوب می شود.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار عرصه زراعی و مابقی باغ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید