Iranian Agriculture News Agency

ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

مدیر پشتیبانی امور دام خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ تن مرغ و ۱۰۰ تن گوشت وارداتی در انبارهای استان ذخیره شده است و هیچ مشکلی بابت تامین گوشت و مرغ در استان وجود ندارد.

ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علیرضا توسلی نیا در نشست کارگروه تنظیم بازار افزود: تاریخ انقضای ۳۸ تن از گوشت قرمز مربوط به اواخر تیرماه سال جاری است که مجوز فروش ۳ تن آن به مراکز مصرف عمده استان صادر شده است ولی سازوکار توزیع ۳۵ تن آن با توجه به تاریخ انقضای آن باید بزودی مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: قیمت دام زنده در میدان ب‌صورت هفتگی توسط تعیین و این اقدام توسط جهادکشاورزی استان مشخص می‌شود.

محمود قنبری با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت نرخ دام زنده در استان اظهار داشت: ساماندهی و نظارت بر دلال ها در میدان دام بر عهده شهرداری ها است که در صورت مشاهده هر گونه اخلال در قیمت با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: در این بین متولیان امر در حوزه بازرسی، نظارت نظیر جهادکشاورزی، دامپزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی استان وارد عمل خواهند شد.

قنبری با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار با اولویت روستاییان استان خواهد بود، تصریح کرد:  از آنجا که میزان اقلام تنظیم بازار متناسب با جمعیت استان نیست، بنابراین اولویت توزیع این اقلام در مناطق محروم برای رفاه حال اقشار آسیب‌پذیر است.

وی افزود: با وجود برخی مشکلات، آرامش کامل در بازار مصرف استان  برقرار است و کالاهای اساسی در  خراسان شمالی به میزان کافی پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندری خراسان شمالی در خصوص توزیع ۳۵ تن گوشت گفت: با توجه به شیوع کرونا و برای جلوگیری از ایجاد صف، سازوکار توزیع این مقدار گوشت بوسیله سازمان صمت و اتاق اصناف استان بزودی مشخص و از  طریق فروشگاه های اینترنتی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید