Iranian Agriculture News Agency

۲۰ هزار اصله نهال گل محمدی در ابرکوه کاشته شد

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در اجرای طرح توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، ۲۰ هزار اصله نهال گل محمدی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در سال زراعی ۹۹-۹۸ در ۱۰ هکتار از باغ های این شهرستان کاشته شد.

۲۰ هزار اصله نهال گل محمدی در ابرکوه کاشته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، حسن زارع افزود: این تعداد نهال با قیمت یارانه ای تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و با کاشت این نهال ها سطح زیرکشت از ۲۵ به ۳۵ هکتار رسید .

وی اضافه کرد: گل محمدی با شرایط اقلیمی شهرستان سازگاری دارد  و  با توجه به کاربردهای آن در صنایع دارویی، غذایی و عطرسازی به منظور ارتقای برنامه تنوع کاشت در مزارع و باغ ها، توسعه کشت آن در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد.

مسئول تولیدات گیاهی  جهاد کشاورزی ابرکوه افزود: با افزایش سطح زیرکشت، ایجاد صنایع تبدیلی در دستور کار این مدیریت قرار دارد، متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

زارع خاطرنشان کرد: در ۲ ماهه سال جاری از ۲۵ هکتار گلستان های ابرکوه ۴۰ تن محصول برداشت شد.

وی با اشاره به توسعه کشت این گیاه که توجیه اقتصادی خوبی برای بهره برداران دارد ، اظهار کرد: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار جهش تولید در سال ۹۹ پیش بینی می شود سطح زیرکشت گل محمدی به ۵۰ هکتار افزایش یابد.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار در سال های اخیر کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال مردم وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار ، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید