Iranian Agriculture News Agency

هجوم ملخ ها به اردستان

با هجوم ملخ‌ها به اردستان، کشاورزان نگران آفت‌زدگی محصولات خود شدند.

هجوم ملخ ها به اردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی اردستان با تاکید کرد بر اینکه این ملخ‌ها آفت نیستند، اظهار کرد: این نوع ملخ‌ها آفت به حساب نمی‌آیند و تعداد زیادشان نیز به خاطر شرایط آب وهوایی و بارندگی‌های اخیر در سطح منطقه است.

علی اکبر صالح با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با استفاده از یکسری اقدامات بازدارنده با ملخ‌هایی که وارد شهر شده‌اند مبارزه کنند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که می توان برای مقابله با این حشرات انجام شود این است که روشنایی پروژکتورهای میادین و بوستان‌ها به منظور جلوگیری از جذب این حشرات به سمتِ شهر، کم و خاموش شوند که البته در حال انجام است.

وی با تأکید بر این که این گونه ملخ‌ها هیچگونه خطری برای مردم، محیط زیست و مزارع کشاورزی ندارند، تصریح کرد: مردم نگرانی و استرسی در این مورد نداشته باشند و با حفظ خونسردی خود در حد امکان با خاموش کردن چراغ‌های اضافی سر در منازل و ساختمان‌ها و معابر، مانع از جذب این نوع حشرات شوند.

ملخ های ناشناخته

رئیس اداره منابع طبیعی اردستان در مورد هجوم این ملخ ها نظر متفاوتی نسبت به مدیرجهادکشاورزی این شهرستان دارد. مجید خداپرستان با بیان اینکه این نوع ملخ ها از نظر کارشناسان اداره منابع طبیعی ناشناخته هستند گفت: مشاهدات عینی ما نشان از آسیب زدن به برخی درختان و گیاهان در معابر شهری و منازل دارد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی اردستان متولی نگهداری ۹۰ هزار تاغ زار شهرستان است و فقط در موضوع ملخ‌های کوهان دار ورود پیدا می کند، گفت: به نظر می رسد که شهرداری ها و جهاد کشاورزی باید در موضوع ملخ‌های ناشناخته وارد میدان شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید