Iranian Agriculture News Agency

شاخصه نیروی انسانی حرفه‌ای چیست؟

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: نیروی انسانی زمانی منابع انسانی اطلاق می شود که شامل شاخصه های ویژه ای از جمله مدیریت و اخلاق حرفه ای باشد.

شاخصه نیروی انسانی حرفه‌ای چیست؟

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: اگر منابع انسانی هم در مبحث فنی و هم در بحث پشتیبانی مجهز به اخلاق حرفه ای باشد در نهایت انتظارات از عملکرد منابع انسانی بیش از پیش خواهد بود.

وی، ادامه داد: نیروهای فنی سازمان جهادکشاورزی استان اعم از نیروهای فعال در زیربخش های دامی، زراعی، باغی، آب و خاک، شیلات و آبزیان، امور اراضی، مدیریت ترویج و تمامی نیروهایی که در عملیات میدانی حضور می یابند باید در برابر جامعه هدف که همان جامعه کشاورزان می باشند، پاسخگو باشند.  

 فتحی، اظهار نمود: معاونت توسعه مدیریت و منابع و همچنین معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان به عنوان معاونت های پشتیبانی سازمان نیز بایستی در مقابل نیروهای فنی و سایر نیروهای شاغل بابت مسائل و مشکلات این عزیزان در زمینه مسائل اداری و مالی از جمله صدور احکام کارگزینی، امور رفاهی و مالی و سایر موارد پاسخگو باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه، گفت: عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع در ایام کرونا مطلوب و قابل قبول بود، تامین ملزومات لازم برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی همکاران، گندزدایی محوطه سازمان و داخل سالن ها و طبقات و تامین منابع مالی این اقدامات از مهم ترین این عملکردها است.

وی، اظهار کرد: اقدامات خوب و موثر معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان در ایام کرونا بایستی به عنوان رویکرد جدید و موثر معاونت متبوع به سایر وظایف سازمانی نیز تعمیم داده شود ایام کرونا فرصت مغتنمی بود تا همه ما یاد بگیریم که چگونه در شرایط خاص و بحرانی با معضلات و مشکلات جاری مقابله کنیم.

فتحی با اشاره به طرح شهید رجائی و چگونگی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در این طرح، گفت: طرح شهید رجایی حق همکاران تلاشگر و سخت کوش سازمان است صرف نظر از بعضی ایرادات شاخص های ارزیابی این طرح، معاونت توسعه مدیریت و منابع با محوریت گروه نوسازی و تحول اداری بایستی شاخص های ارزیابی عملکرد همکاران را با توجه به این نکته که خدمات سازمان جهادکشاورزی استان نسبت به سایر دستگاههای اجرایی استان بالاتر و مطلوب تر است، جمع بندی کرده و به کمیته های مربوطه انعکاس دهد.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرح وظایف اداره امور ایثارگران سازمان جهادکشاورزی استان، تصریح کرد: تا مادامیکه اداره ای تحت عنوان اداره امور ایثارگران وجود دارد باید بصورت کامل و جدی به وظایف خود در قبال ایثارگران و خانواده های معزز این عزیزان عمل کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: اگر مناسبتی برگزار می شود، اگر برحسب وظیفه به خانواده های معظم شهدای سنگرسازان بی سنگر سرکشی می شود، همه و همه برای عینیت بخشیدن به این امر مهم می باشد که فرهنگ ایثار و شهادت که همه ما از آن به نیکی یاد می کنیم زنده نگه داشته شده و به نسل های آینده انتقال داده شود.

 فتحی در ادامه، تاکید کرد: فروش املاک و اموال اسقاطی از جمله خودروهای اسقاطی با طول عمر زیر 15 سال که برای سازمان صرفه اقتصادی دارد باید در اولویت کاری مدیریت رفاه و پشتیبانی سازمان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سنددار کردن املاک باید به طور جدی پیگیری شود و هیچ ملکی از املاک سازمان بدون سند باقی نماند، ظرفیت قانونی برای فروش اموال و املاک مازاد در قانون برنامه و بودجه وجود داشته و قید شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید