Iranian Agriculture News Agency

سطح گلخانه‌های استان خراسان شمالی افزایش می یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سطح گلخانه‌های این استان به 70 هکتار رسیده است گفت: سطح گلخانه‌های استان خراسان شمالی در سال جاری افزایش می یابد.

سطح گلخانه‌های استان خراسان شمالی افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی افزود: خراسان شمالی در اجرای طرح توسعه واحدهای گلخانه‌ای در طی چند سال اخیر بسیار موفق عمل کرده است بطوریکه سطح گلخانه های در حال بهره برداری و ساخت استان در سال 92 برابر 10 هکتار بوده است که طی چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته و با اقدامات آموزشی ترویجی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و تسهیل در امور صدور مجوزها این سطح به 70 هکتار رسیده است.

وی ادامه‌ داد: برای گسترش گلخانه‌های کوچک مقیاس  274  مجوز صادر شده که تعداد 157 مورد آن به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده که پیش بینی می شود 5 واحد در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

یوسفی در خصوص ایجاد و راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای نیز افزود:  مجتمع گلخانه‌ای امام رضا(ع) ظرفیت احداث  115 هکتار گلخانه را در شهرستان مانه و سملقان ایجاد می کند و در حال حاضر فاز 1 و 2 به متقاضیان واگذارشده که 20 قطعه با مساحت 10 هکتار در مراحل ساخت و اجرای سازه گلخانه است .

وی افزود: مجتمع گلخانه ای ساریگل ظرفیت احداث  30 هکتار گلخانه را در شهرستان اسفراین ایجاد می کند که درمراحل ایجاد زیر ساخت می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: شهرستان های استان از لحاظ شرایط اقلیمی مناسب برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای بوده  و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه گلخانه‌ها در شهرستان های اسفراین و شیروان صورت گرفته است.

یوسفی افزود: ارائه بسته‌های حمایتی، پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و ارائه خدمات مشاوره‌ای از سوی مدیریت جهاد کشاورزی به مجریان طرح‌های گلخانه‌ای از عوامل مهم افزایش سطح تولید محصولات گلخانه‌ای و گل و گیاه در این شهرستان است.

وی راه‌اندازی طرح‌های گلخانه‌ای را بهترین راهکار برای تولید محصولات کشاورزی در فصول سال و استفاده بهینه از آب و نهاده های تولید در شرایط تغییر اقلیم و کاهش نزولات آسمانی و کاهش منابع تامین کننده آب کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی ذکر کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توسعه گلخانه‌ها اولویت سازمان جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید