Iranian Agriculture News Agency

فتحی:

طرح «یاوران تولید» با هدف انتقال دانش به عرصه‌‌ها در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح "یاوران تولید" با هدف توانمندسازی بهره‌برداران و افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های بهره‌برداری کشاورزی و منابع طبیعی در راستای افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی خبر داد.

طرح «یاوران تولید» با هدف انتقال دانش به عرصه‌‌ها در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی از اجرای طرح «یاوران تولید» با هدف انتقال دانش به عرصه‌‌ها در استان آذربایجان شرقی  همزمان با سال جهش تولید خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح "یاوران تولید"، حضور بیش از پیش اعضای هیات‌ علمی و محققان مراکز تحقیقاتی در عرصه و در کنار بهره‌برداران، کارشناسان پهنه و مروجان کشاورزی می باشد.

وی طرح "یاوران تولید" را در واقع یک طرح کامل و جامع برای مبحث شبکه دانش کشاورزی در قالب ‌نظام نوین ترویج دانست و افزود: در این طرح تلاش شده تا از همه ارکان موثر بر توسعه دانش در بخش کشاورزی مشتمل بر معاونتها، سازمانها و واحدهای اجرایی، اعضاء هیات علمی و محققان پژوهشی و آموزشی و مروجان جهاد کشاورزی استفاده شود.

 فتحی با بیان اینکه طرح "یاوران تولید" با محوریت روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، از کلیه اجزای وزارت جهاد کشاورزی استفاده می شود ادامه داد:  اعتقاد داریم که اگر دانش در بخش کشاورزی بیش از آنچه تا الآن جاری‌شده به جریان بیفتد؛ اتفاقات بسیار خوبی در تولید خواهد افتاد، بنابراین آنچه مدنظر است بسیج همگانی از عوامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است،  به‌نحوی‌که دانش منجر به افزایش کمی و کیفی تولید شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۰۰ نفر پژوهشگر مروج ارشد در کشور وجود دارد افزود: این افراد بیش از بیست سال سابقه خدمت دارند و افراد عرصه‌ای هستند که با بهره‌برداران سالها در ارتباط بوده‌اند؛ این افراد پشتیبانی ملی "یاوران تولید" را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: محققان معین، اطلاعات را به کارشناسان پهنه در شهرستانها ارائه می‌دهند و مروج پهنه به نوبه خود این اطلاعات را در اختیار بهره‌برداران قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در صورتی که دانش در عرصه‌های تولید جاری و برنامه‌ریزی مناسب در عرصه‌های تولیدی انجام شود، اتفاق بسیار خوبی در کشاورزی کشور در بسیاری از محصولات قابل پیش‌بینی است  گفت: این طرح به موازات کل کشور در استان آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید