Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید باغات همدان

​مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه بارش های اردیبهشت ماه امسال خوب بوده است، گفت: نسبت به افزایش تولید گیلاس و آلبالو در استان همدان در سال 99 نسبت به سال گذشته خوش‌بین هستیم.

افزایش تولید  باغات همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، حجت‌الله شهبازی در نشست خبری ، از تولید بیش از 7574 تن آلبالو در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته سطح باغات آلبالوی استان همدان 1447 هکتار بوده که از این میزان 1268 هکتار آن بارور بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید آلبالو در باغات استان همدان 5974 کیلوگرم در هکتار است، تصریح کرد: سال گذشته از باغات آلبالوی استان بیش از 7574 تن محصول برداشت شد و امسال با توجه به بارش های خوب اردیبهشت ماه پیش‌بینی می‌شود افزایش داشته باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 926 هکتار باغ گیلاس وجود دارد، افزود: از این میزان 787 هکتار بارور و 139 هکتار غیربارور است.

شهبازی میزان تولید گیلاس در سال گذشته را 5526 تن دانست و خاطرنشان کرد: میانگین تولید گیلاس در باغات استان همدان 7022 کیلوگرم در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های همدان و ملایر بیشترین میزان باغات  گیلاس را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: "زرد دانشکده" و "تک دانه مشهد" و ارقام محلی مهمترین ارقام گیلاس در سطح استان را شامل می‌شوند همچنین ارقام محلی و آلبالوی مجارستانی مهمترین ارقام آلبالو در باغات استان هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید