Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۵ هزار تن گندم در نهاوند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش بینی می شود ۴۵ هزار تن گندم دیم و آبی در شهرستان نهاوند در سال جاری تولید و برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۵ هزار تن گندم در نهاوند

حسین فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان ، اظهار کرد: برای تسهیل خرید تضمینی گندم از کشاورزان سه مرکز خرید گندم که شامل شرکت کوثر خزل، گندمکاران زرین کارخانه آرد و تعاون روستایی درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد : امسال ۹۰۰۰ هکتار از اراضی گندم آبی و ۶۵۰۰ هکتار گندم دیم کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود بیش ۴۵ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: در سال جاری ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می شود ۸۰۰ تن تولید و برداشت شود.

وی افزود: در سال جاری ۸۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت جو آبی و ۱۱ هزار و ۵۰ هکتار به جو دیم اختصاص یافته است که پیش بینی می شود ۴۶ هزار تن جو دیم و آبی تولید و برداشت شود.

فضلی بیان کرد: سال گذشته در شهرستان نهاوند ۴۱ هزار تن گندم توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شد که در سال جاری پیش بینی می شود ۴۵ هزار تن تولید و برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۴۰۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم که با توجه به این موضوع گندم تحویلی نهاوند تقریباً هفت درصد گندم تحویلی به کل استان را شامل می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید