Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هشدار داد:

کشاورزان مراقب وقوع آتش ‌سوزی در مزارع و اراضی کشاورزی باشند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با هشدار نسبت به افزایش احتمال وقوع آتش سوزی همزمان با افزایش گرمای هوا در مراتع، زمین‌های کشاورزی، بویژه مزارع گندم و جو از کشاورزان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.

کشاورزان مراقب وقوع آتش ‌سوزی در مزارع و اراضی کشاورزی باشند

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری با بیان این مطلب اظهار کرد: آغاز زمان برداشت محصولات زراعی از مزارع با افزایش دمای هوا همراه می شود و این امر همه ساله باعث بروز آتش سوزی در این مزارع می شود، حادثه ای که در دقایقی اندک می تواند تمامی محصول کشاورزان را نابود کند.

وی افزود: آتش سوزی در مزارع گندم و جو با سایر آتش سوزی های تفاوت ویژه ای دارد و به دلیل سرعت گسترش آتش ، تا زمان رسیدن عوامل آتش نشانی ممکن است کل محصول در هکتارها زمین از بین برود؛ بنابراین لازم است تا کشاورزان در زمان برداشت به نکات ایمنی توجه داشته و با اقدامات پیشگیرانه از وقوع این حادثه در مزرعه جلوگیری کنند.

ذوالفقاری گفت: یکی ازعلل وقوع آتش سوزی در مزارع، انباشته شدن کاه و کلش و باقیمانده محصول در مزرعه است؛ بنابراین کشاورزان باید هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری محصول اقدام کنند.

وی از کشاورزان خواست تا از آتش زدن باقی مانده کاه و کلش در مزارع خودداری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: ایجاد جاده دسترسی در مزارع ، تسریع در جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه های مصنوعی، در دسترس بودن ادوات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیاء براق در مزارع و وجود کپسول های آتش نشانی از جمله اقدامات مهمی است که می تواند از گسترش آتش سوزی در مزارع جلوگیری کند.

دوالفقاری هم چنین با تاکید بر عدم ورود رهگذاران به مزارع گفت: متأسفانه برخی از مردم با حضور در تفرجگاه‌ها و حاشیه جوی‌ها، اقدام به روشن کردن آتش یا پرتاب ته سیگار روشن می‌کنند که این امر نیز خطر وقوع آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد و برای حفظ دسترنج یکساله کشاورزان بهتر است از ورود افراد به مزارع جلوگیری شود.

وی در پایان از هماهنگی و مکاتبات لازم جهاد کشاورزی شهرستان های 16گانه استان با فرمانداران و بخشداری‌ها به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان و اقدامات ایمنی در صورت وقوع حادثه خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید