Iranian Agriculture News Agency

تولید روزانه 10 تن کود ارگانیک و تهیه خاک بستر در پردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با حمایت از ایجاد کارگاه‌های تولید کود ارگانیک در پردیس گفت: روزانه 10 تن کود ارگانیک و تهیه خاک بستر در یک مجموعه تولید کود ارگانیک در روستای کرشت تولید می شود.

تولید روزانه 10 تن کود ارگانیک و تهیه خاک بستر در پردیس

سید محمد قریشی در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت ساینا در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان تهران گفت: این مجموعه تولیدی، با ظرفیت روزانه حدود 10تن کود ارگانیک و تهیه خاک بستر  در سبد محصولی  شامل 17محصول با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های وارداتی و با قیمت مناسب تر توانسته است عمده بازار گلخانه داران ، تولید کنندگان و فروشندگان گل و گیاه را در 2 استان تهران و البرز و 7شهرستان دیگر از کشور را بخود اختصاص داده و زمینه اشتغال 19 نیرو را فراهم اورد .

وی تصریح کرد: با توجه به روند کاهش استفاده از کودها و سموم شیمیایی و به منظور تولید محصولات ارگانیک و توسعه استفاده از کودهای آلی به‌ویژه ورمی کمپوست و انواع کود های ارگانیک ایجاد کارگاه‌های تولید کود ارگانیک جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اضافه کرد: ورمی کمپوست، سبک و فاقد هرگونه بو، عاری از تخم علف‌های هرز و حاوی میکرو ارگانیسم هوازی سفید مانند ازت و باکتری ها است.

قریشی افزود: در راستای بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید امیدواریم در جهت رفع موانع ، اخذ تسهیلات و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال این واحد تولیدی و دیگر واحد ها در شهرستان پردیس گام موثر برداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید