Iranian Agriculture News Agency

همسو با شعار سال؛

راه اندازی زنجیره ارزش در صنعت زنبورعسل فارس

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تشکیل زنجیره ارزش در صنعت پرورش زنبور عسل از اولویت های اصلی این معاونت است.

راه اندازی زنجیره ارزش در صنعت زنبورعسل فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کرامت اله کیومرثی با اشاره به اینکه در استان فارس یک میلیون و 130 هزار کندو وجود دارد، تصریح کرد: هدف این است با توسعه و روز آمد شدن ایستگاه های پرورش ملکه اصلاح نژاد شده و سایر حلقه های زنجیره ارزش و با مشارکت زنبورداران جهش تولید در بخش زنبور عسل را رقم بزنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: اتحادیه تعاونی های زنبورداران استان فارس در شکل گیری زنجیره نقش محوریت خواهند داشت.

به گفته وی؛ فعالین بخش زنبورداری در استان فارس در قالب 14 تعاونی ساماندهی شده اند که اتحادیه استانی آنان در اتحادیه مرکزی کشور جایگاه مناسبی دارد. 

کیومرثی ابراز کرد: با توجه به عضویت اتحادیه زنبورداران استان فارس در صندوق مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی استفاده از اعتبارات و تسهیلات این صندوق گره گشای مشکلات این صنعت خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: باتوجه به تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب زمینه فعالیت صنعت زنبورعسل در استان فارس فراهم است که این امر در افزایش تولید بخش زراعت و باغبانی این استان تاثیر بسزایی دارد. 

او می گوید: در صنعت پرورش زنبور عسل به غیر از تولید عسل، محصولات مختلفی از قبیل عسلک، بره موم،  ژل رویال، زهر زنبور و گرده گل نیز حاصل می شود که از نظر اقتصادی حائز اهمیت است.

کیومرثی اظهار کرد: استان فارس با تولید ده هزار و 500 تن عسل رتبه سوم تولید کشوری را به خود اختصاص داده است و بیش از 7500 نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید