Iranian Agriculture News Agency

سرافرازی مطرح کرد:

نابودی ملخ‌های استان تهران تا 20 روز آینده

معاون سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ‌های دیده شده در استان تهران از نوع شاخک کوتاه و بومی هستند و بدلیل شرایط مناسب آب و هوایی تعدادشان نسبت به گذشته افزایش یافته و نسل این ملخ‌ها بین ده تا بیست روز آینده نابود می‌شود.

نابودی ملخ‌های استان تهران تا 20 روز آینده

به گزارش ایانا به نقل از صدا و سیما، علیمراد سرافرازی اظهار داشت: از جانب این گونه ملخی که در تهران دیده شده هیچ خطری بخش کشاورزی را تحدید نمی‌کند و هیچگونه جای نگرانی برای کشاورزان از این بابت وجود ندارد.

وی ادامه داد: زمستان نسبتا ملایم و همچنین بارندگی‌های اواخر سال و اوایل سال جدید باعث شده است که پوشش گیاهی بسیار مناسبی برای تغذیه برخی حشرات ازجمله ملخ‌ها ایجاد شود و همین موضوع هم جمعیت ملخ‌ها را بالا برده است و این امری طبیعی است و در این خصوص هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد.

سرافرازی تاکید کرد: بواسطه اینکه این ملخ‌ها شب‌ها به سمت نور جلب می‌شوند ممکن است در پارک‌ها و برخی مراکز با جمعیت بالا دیده شود، اما هیچ دغدغه‌ای نیست و در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود و برای این گونه ملخ‌ها حتی استفاده از آفت کش‌ها نیز ضرورتی ندارد، چرا که خود آفت کش‌ها ممکن است محیط زیست را آلوده کنند و مخاطراتی هم برای مردم بوجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه گونه‌هایی از ملخ که در تهران دیده شده با ملخ صحرایی بسیار متفاوت است، افزود: ملخ صحرایی در حال حاضر تنها در هفت استان جنوبی کشور دیده شده است و به هیچ وجه در استان‌های شمالی و مرکزی ملخ صحرایی نداریم.

سرافرازی همچنین با اشاره به مقابله با ملخ صحرایی در هفت استان تصریح کرد: در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خراسان جنوبی و خوزستان تا کنون در ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی مبارزه با ملخ صحرایی صورت گرفته که بیشترین سطح آن در سیستان و بلوچستان با ۱۳۰ هزار هکتار است.

وی اظهار داشت: تا به حال با توجه به اقدامات صورت گرفته خسارتی در عرصه‌های کشاورزی به محصولات کشاورزی وارد نشده است.

سر افرازی با شاره به اینکه تمام نیرو‌ها در استان‌های جنوبی کشور برای مقابله با این آفت بسیج شده اند، تاکید کرد: اعتبارات خوبی بین استان‌ها توزیع شده و دسترسی مناسبی به آفت کش‌ها هم هست و انتظار داریم تا اواسط تیر در سطح یک میلیون هکتار بدون آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی با این ملخ مقابله شود.

معاون سازمان حفظ نباتات کشور خاطر نشان کرد: مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص ملخ‌ها توجه نکنند و روابط عمومی سازمان حفظ نباتات آمادگی پاسخگویی به سولات مردم را در این خصوص دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید