Iranian Agriculture News Agency

رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی از طریق آموزش میسر است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از آنجایی‌که اختلاف میانگین عملکرد تولید بهره برداران استان با کشاورزان پیشرو رقم معنی داری است می‌توان با استفاده از توان حوزه آموزش این فاصله را از میان برد.

رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی از طریق آموزش میسر است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی این مطلب را در نشست تصمیم گیری در خصوص فعالیتهای آموزش مهارتی مشترک که با حضور مدیر کل آموزش فنی حرفه ای ، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و جمعی از معاونین و مدیران سازمان برگزار شد‏، گفت و افزود:از آنجاییکه اختلاف میانگین عملکرد تولید بهره برداران استان با کشاورزان پیشرو رقم معنی داری است می‌توان با استفاده از توان حوزه آموزش این فاصله را از میان برد.

محمدرضا اورانی گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ،مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و اداره کل فنی و حرفه ای میتوانند در بحث آموزش کشاورزان همکاری خوبی داشته باشند.

وی گفت: بستر سازی برای افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی با افزایش امکانات در مراکز ترویجی ،بستر لازم را برای انتقال دانش به روز به بهره برداران در قالب آموزش ایجاد می‌کند.

مدیر کل فنی حرفه ای استان در این نشست به سهم 6 درصدی آموزشهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: در صورت همراهی جهاد کشاورزی میتوانیم با هم افزایی اقدام به ایجاد مراکز همجوار مزارع و واحدهای صنعتی کنیم.

رحیمی گل خندان گفت:همکاری دو دستگاه میتواند منجر به ایجاد مراکز تخصصی در حوزه آموزشهای مختلف کشاورزی شود.

وی گفت:همچنین میتوانیم با همکاری دو دستگاه مجوز آموزشگاه آزاد برای بنگاههای اقتصادی فعال در حوزه کشاورزی صادر کنیم.

رحیمی گل خندان افزود: توسعه طرح کارورزی کشاورزی دانش آموختگان رشته کشاورزی با استفاده از ظرفیت های طرفین در شهرستانهای مستعد میتواند از اقدامات سازمان فنی حرفه ای باشد.

لازم به ذکر است در این نشست مقرر شد کمیته ای مشترک برای تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی نمودن پیشنهادهای مشترک توسط دستگاههای زیربط تشکیل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید