Iranian Agriculture News Agency

تولید 178 تن گل محمدی از 50 هکتار از باغات استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: 50 هکتاراز اراضی کشاورزی شهرستانهای ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس به باغ گل محمدی اختصاص دارد.

تولید 178 تن گل محمدی از 50 هکتار از باغات استان البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، وی افزود : میانگین عملکرد این محصول در استان البرز بین 3.5 تا 4 تن در هکتار و در مجموع 178 تن تولید کل را از این باغات داریم که ارزش این تولیدات بالغ بر 90 میلیارد ریال بوده  و سالانه موجب اشتغالزایی 150 نفر شده  است.

موسوی عنوان نمود محصول تولیدی جهت گلابگیری ، تهیه اسانس وعطرهای خوشبوکننده، مصرف دم نوش ودارویی روانه کارخانه ها و بازار می گردد.

وی در خصوص برنامه های حمایتی سازمان در خصوص تولید این محصول گفت: : این برنامه ها درقالب چهار کمیته تولید، آموزش، فرآوری،بازار وبرند سازی پیگیری و برنامه توسعه این محصول کم آب بر خصوصا در اراضی شیبدار مناطق کوهستانی استان در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین سالانه 5 میلیارد ریال یارانه نهال گل محمدی جهت تهیه نهالهای استاندارد برای کشت در اراضی شیبدار اختصاص داده می‌شود

لازم به ذکر است پروژه افزایش تولید گل وگیاهان دارویی نیز سالانه با استفاده از اعتبارات تملکی استان در شهرستانها  انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید