Iranian Agriculture News Agency

کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، میانگین مصرف گوشت قرمز در این استان را ۱۶ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این مصرف در سال گذشته به ۴ کیلوگرم کاهش یافت.

کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،ذبیح‌الله غریب افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز سبب کاهش مصرف گوشت قرمز و افزایش تقاضا برای گوشت مرغ در استان شد.

وی، علت اصلی گرانی گوشت قرمز را افزایش قیمت نهاده‌های دامی دانست و گفت: زمانی که نهاده‌های دامی با افزایش قیمت مواجه می‌شود، بر افزایش قیمت محصول نهایی نیز تاثیر می‌گذارد با این وجود اعتقاد ما بر این است که هنوز قیمت محصولات کشاورزی نظیر گوشت قرمز، مرغ و شیر هنوز با قیمتی کمتر نسبت به قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین سرانه مصرف گوشت مرغ در استان را ۲۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: برای پاسخگویی به این نیاز باید ماهانه یک هزار و ۸۰۰ تن مرغ در استان کشتار شود.

غریب، از ذخیره‌سازی ۴۳۰ تن گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۴۰ قطعه جوجه‌ریزی نیز در فروردین‌ماه در استان انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی به ویژه در بخش سویا و افزایش قیمت این نهاده‌ها، بزودی شاهد افزایش قیمت مصوب مرغ در سطح ملی و استان خواهیم بود.

غریب، میزان ذخیره ذرت را ۶۰۰ تن و ذخیره کنجاله سویا را یک هزار و ۳۰۰ تن در استان اعلام کرد و گفت: در تامین این ۲ محصول با مشکل مواجه هستیم و تقاضای واحدهای تولیدی در این خصوص افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه ۳۱ هزار تن گوشت قرمز تامین کننده ۳.۵ درصد نیاز کشور به گوشت قرمز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید