Iranian Agriculture News Agency

اختصاص بالغ بر 50میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص 52 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری به خراسان جنوبی خبر داد وگفت: این اعتبار در قالب تسهیلات 15 درصد پنج یا هفت ساله در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت تا برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی هزینه شود.

اختصاص بالغ بر 50میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با بیان اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است، افزود: در سال جاری حدود 52 میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به مزایای طرح‌های مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی، ادامه داد: مکانیزاسیون استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار است، از مزایای دیگر طرح های مکانیزاسیون کاهش هزینه های تولید و صرفه جویی اقتصادی و افزایش کیفیت و دقت عملیات زراعی با کاهش عملیات کارگری و با انجام به موقع عملیات کشاورزی و کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی است.

قوسی با اشاره به پرداخت هشت میلیارد و 12 میلیون تومان تسهیلات در سال گذشته عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کرده و از اولویت پرداخت برخوردار شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون این استان هم اکنون به 1/97 اسب بخار در هر هکتار رسیده که این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح پلاک گذاری تاکنون چهار هزار و  166 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان پلاک گذاری شده است، گفت: در حال حاضر یک هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان فاقد پلاک هستند و از آنجایی که در آینده نزدیک تحویل سوخت به ماشین های کشاورزی فاقد پلاک میسر نخواهد بود، پیش بینی می شود پلاک گذاری ماشین های کشاورزی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

قوسی یادآور شد: اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال 92 آغاز شده که همزمان در خراسان جنوبی نیز این طرح اجرایی و عملیاتی شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 دستگاه کمباین بومی و تعداد 55 دستگاه کمباین غیر بومی عملیات برداشت غلات را بر عهده دارند، افزود: این استان دارای پنج هزار و 213 دستگاه تراکتور و 65 دستگاه کمباین است که حدود ۵.۳۹ درصد از این وسایل عمری بالای  25 سال دارند و نیازمند نوسازی هستند.

وی در پایان نیز گفت: هم اکنون در مجموع بیش از 98 درصد عملیات داشت و برداشت محصولات کشاورزی (زراعت) استان به صورت مکانیزه انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید