Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

دشتستان و دشت پلنگ کانون حمله ملخ‌های صحرایی

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیشترین آلودگی آفت ملخ در عرصه‌ مناطق کوهستانی و در حاشیه اراضی کشاورزی دشتستان و دشت پلنگ دشتی است که تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده‌ است.

دشتستان و دشت پلنگ کانون حمله ملخ‌های صحرایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، محمدتقی منوچهری از سم‌پاشی 37 هزار هکتار اراضی  استان علیه هجوم ملخ‌ها خبر داد و افزود: بیشترین آلودگی آفت ملخ در عرصه مناطق کوهستانی و در حاشیه اراضی کشاورزی بوده و تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده است.

وی گفت: پیش بینی مسئولان جهاد کشاورزی هجوم ملخ‌های صحرایی به سطح 200 هزار هکتار اراضی استان است و این در حالی است که سال گذشته در سطح 104 هزار هکتار مبارزه با این آفت در استان انجام شده است.

منوچهری افزود: آفت ملخ صحرایی از اواخر بهمن  سال قبل وارد اراضی استان شده و مبارزه علیه این آفت از همان زمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه میزان هجوم ملخ‌های صحرایی دو برابر سال قبل ارزیابی شده است گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده تا 4 سال آینده استان بوشهر درگیر مبارزه با ملخ صحرایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی و باغی را از اهداف مهم مبارزه با ملخ صحرایی عنوان کرد و افزود: تداوم مبارزه با این آفت سبب شده است تاکنون خسارتی به محصولات وارد نشود.

منوچهری گفت: 30 تیم ردیاب، یک فروند هواپیمای سم‌پاش، دستگاه‌های «یو ال وی» و سم‌پاش زمینی در عملیات مبارزه با ملخ‌ها مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید