Iranian Agriculture News Agency

آغازبه کار باغ وحش صفادشت با 145 گونه نادر و کمیاب

مجموعه حیات وحش ایران در صفادشت ملارد با بیش از 145 گونه جانور نادر و کمیاب در صفادشت ملارد آغاز به کار کرد.

آغازبه کار باغ وحش صفادشت با 145 گونه نادر و کمیاب

به گزارش ایانا در استان تهران، شهردار صفادشت گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت 5 هکتار بیش از 900 موجود زنده در 145 گونه جانوری را در معرض دید علاقمندان به حیات وحش قرار داده است.

محمد علی کریمی افزود: از مجموع گونه های موجود در این باغ وحش ، 10 گونه جانوری منحصر به فرد و در حال انقراض  از قبیل شیر آفریقایی ، زرافه ، پلنگ جگوار سیاه و گونه هایی از خزندگان و.. است که نگهداری آنها بصورت ویژه و بر اساس استاندارد های بین المللی است که این موجودات زنده در گروه گوشتخوار، علفخوار، خزندگان ، چرندگان، پرندگان و آبزیان دسته بندی شده اند و از مهمترین گونه های نادرو کمیاب دیگر که در این مجموعه نگهداری می شود می توان به ببر بنگال، مار آناکوندا، مار پیتون، اسب فلابلا و کوسه ماهی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مدتی این مرکز تفریحی تعطیل بود که به تازگی و با رعایت ملاحظات بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا فعالیت خود را آغاز کرده است.

شهردار صفادشت با اشاره به اینکه برای افتتاح این مرکز بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است ، افزود: در این مرکز که با نظارت مستقیم کارشناسان محیط زیست  افتتاح شده است نحوه نگهداری موجودات زنده  بگونه ای است  که می توانند براحتی تولید مثل کنند .

کریمی گفت: سوار کاری کودکان و بزرگسالان، ماهیگیری از دریاچه مجموعه حیات وحش از دیگر برنامه های این مرکز است و علاوه بر این شهروندان علاقمند به محیط زیست و جانواران می توانند با حضور در مجموعه اکواریم این مرکز که انواع مارهای سمی و غیر سمی و خزندگان در آن نگهداری می شود با این نوع حیوانات  از نزدیک ارتباط برقرار کنند .

وی افزود: برای توسعه این مرکز، شهرداری صفادشت طرح سفری پارک با 150 هکتار وسعت را در دستور کار دارد که بزودی عملیات آن آغاز خواهد شد.

گفتنی است این مرکز همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 در میدان نبی اکرم ، بلوار الغدیر صفادشت استان تهران آماده بازدید شهروندان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید