Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی:

بخش کشاورزی خوزستان مطلع تحقق شعار جهش تولید در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برداشت محصولات پائیزه از اوایل فروردین تا حداکثر نیمه اول مردادماه اظهار کرد: در این فاصله زمانی باید 5.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از مزارع استان برداشت شود که با تحقق این عملکرد امیدواریم بخش کشاورزی خوزستان مطلع تحقق شعار جهش تولید در کشور باشد.

بخش کشاورزی خوزستان مطلع تحقق شعار جهش تولید در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برداشت محصولات پائیزه در استان گفت: هم اکنون برداشت بعضی از محصولات پائیزه در استان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد گندم از مزارع استان برداشت و تا کنون یک میلیون و 135 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و این در حالی است که هنوز در 60 هزار هکتار از اراضی برداشت محصول انجام نشده است.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به برداشت محصول چغندرقند از مزارع تصریح کرد: تا کنون از سطحی معادل 4 هزار و 500 هکتار از اراضی برداشت چغندرقند انجام شده که خوشبختانه امسال شاهد رشد عملکردهای خوبی در تولید این محصول از جمله دستیابی به عملکرد 70 تن در هکتار و عیار 15.2 درصدی  قند بودیم.

وی گفت: امسال تولید چغندرقند پائیزه در استان به یک میلیون تن رسید این درحالی است که در سال گذشته کل تولید این محصول 630 هزار تن بود که به دنبال این افزایش تولید میزان شکر تولیدی در استان نیز از 75 هزار تن به 135 هزار تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین اظهار کرد: در رابطه با دانه روغنی کلزا نیز تا کنون 70 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده که این رقم در سال گذشته معادل 49 هزار تن بوده است، این در حالی است که در 3 هزار هکتار از مزارع هنوز برداشت انجام نشده و بخشی از کلزای برداشت شده نیز هنوز به مراکز خرید تحویل داده نشده است.  

وی در خصوص پرداخت بهای کلزا به کشاورزان نیز عنوان کرد: چک لیست محصول کلزای خریداری شده به بانک ارسال شد و 99 درصد از کشاورزان استان بهای محصول خود را دریافت کردند.

چنگلوایی در خاتمه گفت: هر ساله در استان خوزستان از اوایل فروردین تا حداکثر نیمه اول مرداد ماه باید معادل 5.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم، کلزا، چغندرقند، جو، سیب‌زمینی، پیاز و نباتات علوفه‌ای برداشت شود که امیدواریم با تحقق این عملکرد بتوانیم گامی مثبت در جهت فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای شعار جهش تولید برداشته و بخش کشاورزی خوزستان مطلع تحقق شعار جهش تولید در کشور باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید