روابط عمومی، یک ضرورت ساماندهی شده برای جامعه
رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی ها در جامعه گفت: به منظور ایجاد ارتباط سازنده درون دستگاهی و همچنین تعامل و پیگیری مطالبات مردمی، روابط عمومی ها از جایگاه ویژهای برخوردار هستند و این امر تا بدانجا مهم است که میتوان به درستی روابط عمومی را قلب تپنده هر ارگان یا سازمانی نامید.
به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، حامد عارفی نیا فزود: در همین راستا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توانسته است با بهرهگیری از توان نیروی انسانی متخصص خود و با ایجاد و حفظ تعامل پیوسته با همه رسانهها (مکتوب و غیر مکتوب) نقش ارزندهای در پیگیری امور مرتبط با جامعه کشاورزی استان ایفا کند.
رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی به سبب جایگاه ذاتی خود و ارتباط سازمانی با چندین نهاد متولی بخش کشاورزی و اهمیت این بخش به عنوان اصلیترین محور توسعه در استان با تاکید بر اشتغال و تامین منابع غذایی سالم سعی نموده است تا با اولویت قرار دادن کشاورز و فهم خواستههای آنها تمام تلاش خویش را برای ارتباط مناسب به انجام برساند.
وی ادامه داد: در همین زمینه و برای نخستین بار شورای هماهنگی روابط عمومیهای سازمان جهاد کشاورزی با حضور مسئولین روابط عمومی های ادارات و سازمانها و ارگانهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان برگزار شد.
وی بیان کرد: تشکیل شورای رسانه سازمان (برای اولین بار)، تشکیل کمیته های ویژه جهت اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مختلف، روزها و مناسبت ها از قبیل دهه مبارک فجر، هفته جهاد کشاورزی، حوادث غیر مترقبه و عضویت در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تنها بخشی از اولویتهای کاری روابط عمومی جهاد کشاورزی است.
عارفی نیا افزود: روابط عمومیها باید بتوانند از طریق ایجاد بسترهای مناسب و نوین با اولویت قراردادن هدف، مسئولیت، مخاطب و ماهیت امور مرتبط نسبت به توسعه ارتباطات، برای فهم هرچه بهتر از کارکرد "روابط عمومی" تلاش کنند.
رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین راستا مسئولین امر نیز میبایست از طریق کمک به توسعه سواد رسانهای در بین مدیران و کارکنان خود و ایجاد بستر مناسب برای حفظ جایگاه روابط عمومیها (خارج از بسترهای تبلیغاتی) به ایجاد تحول در این بخش کمک کنند.
وی در پایان گفت: شاید مهمترین دلیل و مثال برای تایید این موضوع تجربه اتفاقات و مسائل اخیر از جمله کرونا و ... است که ما را به سمت پذیرش روابط عمومی به عنوان یک ضرورت ساماندهی شده، سوق میدهد.
دیدگاه تان را بنویسید