Iranian Agriculture News Agency

روابط عمومی، یک ضرورت ساماندهی شده برای جامعه

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی ها در جامعه گفت: به منظور ایجاد ارتباط سازنده درون دستگاهی و همچنین تعامل و پیگیری مطالبات مردمی، روابط عمومی ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و این امر تا بدانجا مهم است که می­توان به درستی روابط عمومی را قلب تپنده هر ارگان یا سازمانی نامید.

روابط عمومی، یک ضرورت ساماندهی شده برای جامعه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، حامد عارفی نیا فزود: در همین راستا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توانسته است با بهره­­گیری از توان نیروی انسانی متخصص خود و با ایجاد و حفظ تعامل پیوسته با همه رسانه‌ها (مکتوب و غیر مکتوب) نقش ارزنده‌ای در پیگیری امور مرتبط با جامعه کشاورزی استان ایفا کند.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی به سبب جایگاه ذاتی خود و ارتباط سازمانی با چندین نهاد متولی بخش کشاورزی و اهمیت این بخش به عنوان اصلی­ترین محور توسعه در استان با تاکید بر اشتغال و تامین منابع غذایی سالم سعی نموده است تا با اولویت قرار دادن کشاورز و فهم خواسته­های آن­ها تمام تلاش خویش را برای ارتباط مناسب به انجام برساند.

وی ادامه داد:  در همین زمینه و برای نخستین بار شورای هماهنگی روابط عمومی­های سازمان جهاد کشاورزی با حضور مسئولین روابط عمومی های ادارات و سازمانها و ارگانهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان برگزار شد.

وی بیان کرد: تشکیل شورای رسانه سازمان (برای اولین بار)، تشکیل کمیته های ویژه جهت اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مختلف، روزها و مناسبت ها از قبیل دهه مبارک فجر، هفته جهاد کشاورزی، حوادث غیر مترقبه و عضویت در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تنها بخشی از اولویت­های کاری روابط عمومی جهاد کشاورزی است.

عارفی نیا افزود: روابط عمومی­ها باید بتوانند از طریق ایجاد بسترهای مناسب و نوین با اولویت قراردادن هدف، مسئولیت، مخاطب و ماهیت امور مرتبط نسبت به توسعه ارتباطات، برای فهم هرچه بهتر از کارکرد "روابط عمومی" تلاش کنند.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین راستا مسئولین امر نیز می­بایست از طریق کمک به توسعه سواد رسانه­ای در بین مدیران و کارکنان خود و ایجاد بستر مناسب برای حفظ جایگاه روابط عمومی­ها (خارج از بسترهای تبلیغاتی) به ایجاد تحول در این بخش کمک کنند.

وی در پایان گفت: شاید مهم­ترین دلیل و مثال برای تایید این موضوع تجربه اتفاقات و مسائل اخیر از جمله کرونا و ... است که ما را به سمت پذیرش روابط عمومی به  عنوان یک ضرورت ساماندهی شده، سوق می‌­دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید