Iranian Agriculture News Agency

صدور تأسیس ۲۰۰ پروانه گلخانه‌ کوچک‌مقیاس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ پروانه تاسیس گلخانه‌های کوچک مقیاس در خراسان جنوبی صادر شده است، گفت: سامانه ثبت نام در پنجره واحد سازمان جهاد کشاورزی از سال۹۷ فعال شده و هم اکنون نیز ثبت نام از متقاضیان ادامه دارد که تاکنون ۲۰۰پروانه تأسیس گلخانه در استان صادر شده است.

صدور تأسیس ۲۰۰ پروانه گلخانه‌ کوچک‌مقیاس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدرضا اکبری افزود: از این تعداد ۵۰ واحد با مساحت ۱.۵هکتار احداث شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این نوع گلخانه‌ها از سازه‌های سبک برخوردار بوده و کم هزینه ساخته می‌شود، اظهار کرد: سقف پرداخت تسهیلات برای گلخانه‌های کوچک مقیاس ۸۰میلیون تومان است.

وی بیان کرد: با گلخانه‌های کوچک مقیاس می‌توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت، که با توجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، واحد‌های گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر مربع اجازه تأسیس و فعالیت دارند.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر مجوز احداث سطح‌های کمتر از ۳۰۰ متر گلخانه کوچک مقیاس توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر و برای گلخانه‌های بین ۳۰۰ تا سه هزار متر را سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی صادر می‌ کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزیخراسان جنوبی افزود: سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس در زمینه اشتغالزایی روستاییان سهم به سزایی دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۹۰  طرح گلخانه کوچک مقیاس با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید