Iranian Agriculture News Agency

هجوم ملخ‌ها به کاشان آسیب‌زا نیست

در حال حاضر دوره رشد و بلوغ این گونه به پایان رسیده است و هیچ مشکلی برای گیاهان و کشاورزی ندارند.

هجوم ملخ‌ها به کاشان آسیب‌زا نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به هجوم ملخ‌ها تشریح کرد: در حال حاضر دوره رشد و بلوغ این گونه به پایان رسیده است و هیچ مشکلی برای گیاهان و کشاورزی ندارند.

مجید کافی‌زاده افزود: این حشره‌ها به ملخ‌های بومی مشهور هستند که شب‌ها جذب نور می‌شوند و هیچ آسیبی نیز به کسی نمی‌رسانند.

وی بیان کرد: ملخ‌ها در دوره پورگی به تغذیه شدید نیاز دارند اما در حال حاضر که بالغ شده‌اند، آسیب‌زا نیستند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: درون شهرها هم البته نمی‌توان با این ملخ‌ها مبارزه کرد، زیرا همه سم‌هایی که برای از بین بردن آنها استفاده می‌شود، برای انسان نیز زیان‌آور است.

وی تاکید کرد: منابع طبیعی باید در مرتع‌ها با این ملخ‌ها مبارزه کند و البته پیش‌تر باید کنترل و بررسی شود که مبارزه شیمیایی برای از بین بردن آنها موجب آسیب رساندن به مرتع‌ها نشود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان  اظهارداشت: سم‌پاشی برای از بین بردن ملخ‌ها شیوه نامناسبی است، زیرا پرندگان از این ملخ‌ها تغذیه می‌کنند و در نتیجه آنها نیز تلف خواهند شد.

محمدمهدی شریفی بیان کرد: سم‌پاشی برای ملخ‌ها در نقاط مرتعی موجب خواهد شد تا در نتیجه آفت‌هایی که از طریق پرندگان کنترل می‌شود، طغیان کنند.

بیش از ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی، ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه در کاشان وجود دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید